سود ۷۰ میلیارد تومانی با یارانه نقدی!

با اینکه بر تمام فعالان بازار رمزارزها روشن است که این بازار ماهیتی پرنوسان دارد، اما جالب است بدانید اگر در سال ۸۹ با اولین یارانه خود بیت کوین خریده بودید، اکنون میلیاردر بودید!

به گزارش تازه‌نیوز، بازار رمزارزها روز به روز در سراسر جهان، افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. با اینکه عمر زیادی از راه‌اندازی این بازار نمی‌گذرد، دستیابی به سودهای چشمگیر از طریق خرید ارزهای دیجیتال، بسیاری از افرادی که رویای میلیاردر شدن در سر دارند را به خود جذب کرده است.

به نقل از اقتصادآنلاین، با این وجود، پیش از سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها باید ماهیت پرنوسان بودن آن را در نظر داشت و نسبت به ریسک‌های موجود آگاه بود. اما برای پی بردن به بخشی از سودی که می‌شد از طریق سرمایه‌گذاری در زمان درست در این بازار کسب کرد، قصد داریم به بررسی مصداقی از خرید رمزارز توسط ایرانی‌ها بپردازیم.

بیت‌کوین که برترین رمزارز بازار به شمار می‌رود، به صورت رسمی در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد. اولین یارانه نقدی خانوار ایرانی که ۴۵ هزار تومان بود هم برای اولین بار در آذر ماه ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) پرداخت شد. در این زمان، تقریبا یک سال از عرضه بیت‌کوین گذشته بود.

در این تاریخ افراد بسیار کمی در مورد بیت‌کوین و در کل از دنیای بلاکچین و ماهیت رمزارز اطلاعات داشتند. اما جالب است بدانید که در آن زمان یک فرد با یارانه یک ماه خود می‌توانست ۱۱۲ بیت‌کوین خریداری کند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۱۹ هزار دلاری معامله می‌شود. به عبارتی ارزش ۱۱۲ بیت‌کوین در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۲۸ هزار دلار است. اگر بخواهیم ارزش این دارایی را به تومان محاسبه کنیم، فردی که در سال ۱۳۸۹ به اندازه ۴۵ هزار تومان بیت‌کوین خریده بود، با احتساب دلار ۳۲۵۰۰ تومانی، اکنون ۶۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان سرمایه داشت!

اما اکنون با حدود ۷۰ میلیارد تومان چه کارهایی می‌توانستید انجام دهید؟

قیمت یک گرم طلا در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱، یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است. با ۷۰ میلیارد تومان، اکنون می‌توانستید حدود ۴۸ کیلوگرم طلا بخرید!

قیمت پراید ۱۳۱، امروز ۱۸۳ میلیون تومان است. با ۱۱۲ بیت‌کوین خود اکنون می‌توانستید تقریبا ۳۸۳ پراید بخرید!

با در نظر گرفتن قیمت متوسط خرید مسکن در تهران که حدود ۴۰ میلیون تومان است، اکنون با ۷۰ میلیارد تومان شما می‌توانستید حدود ۱۸ واحد آپارتمان ۱۰۰متری خریداری کنید!

قیمت گوشی اپل مدل آیفون ۱۳ پرومکس با ظرفیت ۱ ترابایت، امروز حدود ۷۵ میلیون تومان است. با پول حاصل از فروش ۱۱۲ بیت‌کوین خود، امروز می‌توانستید حدود ۹۳۳ آیفون ۱۳ پرومکس بخرید!

حداقل حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. با ۷۰ میلیارد تومان می‌توانستید حقوق ۱۳ هزار و ۲۰۷ کارگر را بدهید!

مثال‌های ذکر شده تنها برای مقایسه میزان کسب سود از طریق بازار رمزارزها تنها در چند سال اخیر ذکر شده است. اما با این حال، باید در نظر داشت در عین حال که اکنون به نظر می‌رسد کسب سود از این طریق بسیار وسوسه‌انگیز است، در کنار خود ریسک‌های فراوانی نیز دارد که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

افراد زیادی با سرمایه‌گذاری اشتباه یا به طور کلی به دلیل ماهیت پرنوسان و پرریسک بازار رمزارزها، یک شبه تمام دارایی خود را از دست داده‌اند. از این رو، آگاهی به تمام ریسک‌ها و احتمالات در این بازار برای علاقه‌مندان به فعالیت در این صنعت الزامی است و سرمایه‌گذاران باید در نظر داشته باشند که تمام دارایی خود را وارد این بازار نکنند و با مبلغی رمزارز خریداری کنند که اگر از دست رفت، دچار ضررهای جبران‌ناپذیر نشوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.