هواشناسی ایران امروز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱

طی امروز در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، دوشنبه در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

طی این روز در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر رشد ابر‌های هنر‌های و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود و در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور وزش باد ادامه خواهد داشت.

طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب فارس وزش باد همراه با گرد و خاک پدیده حاکم است.

چهارشنبه و پنجشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما استقرار می‌یابد و فقط در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و در شمال کشور روند کاهش نسبی دما حاکم است.

تا اواسط امروز دریای خزر و تا پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.