واکنش نماینده مجلس به عکسش در گِل: به وظیفه‌مان عمل کردیم، حالا یک عکسی هم گرفته شد!

یکی از نمایندگانی که عکسش در حاشیه سیل امامزاده داوود با شلوار گلی منتشر شد، درباره این اتفاق توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، شاکری، نماینده تهران در مجلس در واکنش به انتقاداتی که نسبت به انتشار عکس بازدید نمایندگان از سیل امامزاده داوود شده است، گفت: بهتر بود زیر گل‌ها دفن شویم اگر با نیت عکس گرفتن به آن‌جا رفتیم. در حین عبور ما از جاهای مختلف افرادی عکس گرفتند و منتشر کردند ولی ما وظیفه نمایندگی‌مان را انجام دادیم. بلافاصله هم که از آن‌جا بازگشتیم با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی پیگیر حادثه شدیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده و چه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. در مجلس، تقریبا تمام دستگاه‌های اجرایی را فراخواندیم و در حال بررسی برای وقوع حادثه و کسانی که ترک فعلی کرده‌اند هستیم. ما واقعا به وظایف‌مان عمل کردیم ولی بالاخره عکسی گرفته و منتشر می‌شود. من نمی‌دانم درباره‌اش چه بگویم. وظیفه اصلی نمایندگی ما پیگیری کار مردم و نظارت بر کارکرد دستگاه‌های اجرایی است که آن را انجام دادیم. کما این‌که تنها ما نمایندگان هم نبودیم بلکه همه دستگاه‌ها بودند و داشتند زحمت می‌کشیدند.

به نقل از انتخاب، وی همچنین در واکنش به این‌که چرا نمایندگان از چکمه و تجهیزات اصولی استفاده نکردند، بیان کرد: آن‌قدر این اتفاق سریع بود که فرصت چکمه پوشیدن یا کارهای دیگر نبود. با توجه به این‌که همه داشتند کمک می‌کردند، ما هم همراهی کردیم. نیروهای متخصص حرفه‌ای مثل آتش‌نشانی، مدیریت بحران و خدمات شهری مجهز و آماده هستند و از این تجهیزات استفاده می‌کردند ولی ما چون سریع رسیدیم و می‌خواستیم به سرعت مشاهده و بازدید کنیم، فرصت مجهز شدن را نداشتیم. اتفاقا در آن‌جا هم سر این موضوع بحث شد ولی دیدیم که تا بخواهند چکمه برای ما بیاورند، دیر می‌شود؛ از این رو بازدید را شروع کردیم.

شاکری همچنین درخصوص فیلم منتشرشده از جابه‌جایی نمایندگان با بیل مکانیکی اظهار کرد: به باور من این مسئله هم چیز خاصی نبود، چرا که پیشتر کل مسیرها را داخل گل رفته بودیم. از سوی دیگر به این شکل هم نبود که مثلا ما را با ماشین جابه‌جا کنند؛ بیل‌ها داشتند کار می‌کردند و وسط کار رفتیم بالا و گرنه برنامه‌ای برای استفاده از این بیل‌ها برای جابه‌جایی ما نبود. از نظر من این موارد، موارد جزئی هستند. ما وظیفه نمایندگی‌مان را انجام می‌دادیم و برای بازدید، تهیه گزارش و صحبت با مسئولین و مردم رفته بودیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.