نماینده مجلس: غربی‌ها باید بترسند؛ تولید اورانیوم را به ۹۰درصد برسانیم!

یک نماینده مجلس گفت: باید تولید اورانیوم غنی شده را به ۹۰درصد و بیش از آن برسانیم.

به گزارش تازه‌نیوز، افکارنیوز نوشت: فریدون عباسی، با اشاره به توقعات درباره نتایج مذاکرات ایران و گروه۱+۴ بیان کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی باید در جریان مذاکرات، محکم ایستادگی کند تا تحریم ها برداشته شود.

وی تاکید کرد:  همچنین پرونده ادعایی که در سه سایت مطرح شده و آژانس آن را پیگیری می کند و همچنین پرونده ایران در آژانس تا این مقطع، باید بسته شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید به صورت عضو عادی باشیم و از بازرسی های اتهامی جداشویم، بیان کرد: نباید طرف های مقابل دیگر به عنوان کشوری که متهم است، سایت های ایران را مورد بازرسی قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای غربی یک بار در جریان توافق برجام ما را متهم دانسته بودند و ما مجرم شناخته شده بودیم. یک بار در سال ۹۴ آژانس اعلام کرده است که دیگر ما متهم نیستیم و ما را مجرم شناخته است و بر مبنای آن، متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱و بیانیه اتحادیه اروپا منتشر شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین باید پرونده ابعاد احتمالی نظامی ایران به طور کلی بسته شود چراکه طرف های غربی قول دادند که این پرونده را در سال ۹۴ می بندند و ولی نبستند و هر دفعه هم می روند و یک مدارک جدید ایجاد می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آلودگی مکان هایی که اعلام شده همگی توسط عوامل آنها در کشور ریخته شده است چراکه اینها عوالی دارند که این اقدامات را در داخل کشور انجام می دهند و بعد از آن گزارشی به آژانس می دهند و آژانس هم در ادامه مامور خود را برای بررسی اعزام می کند.

وی تاکید کرد: از ابتدا هم ما گفته بودیم که نباید اجازه ورود به این ماموران داده شود چراکه حتما در مکانی موادی ریخته شده است و طرف های غربی هم می دانند کدام نقطه را مورد نمونه برداری قرار دهند و همین اتفاق هم رخ داده است یعنی موادی را استخراج می کنند وبعد از ما می خواهند که پاسخ بدهیم و هر چقدر هم ما پاسخ بدهیم آنها می گویند این پاسخ ها برای ما قابل قبول نیست آنهم به این دلیل که قرار است اینگونه پرونده ها کش دار شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنابراین تیم مذاکره کننده ما تاز مانی که گفته نشود پی ام دی بسته شده است و هیچ وقت باز نخواهد شد،باید ایستادگی کنند.

وی تاکید کرد: همچنین حتما ما باید مواد غنی شده را نگه داری کنیم. حتی توصیه بنده در زمینه راکتور آب سنگین اراک این بوده که تغیر شکل ندهد و به شکل و شمائل قبلی باز گردد و همان راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین راه بیافتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرف های غربی باید از وجود پلوتونیوم در ایران بترسند. ما پلوتونیوم را برای تولید انرژی می خواهیم و نه ساخت سلاح و این باید در کشور موجود باشد.

وی تاکید کرد: همچنین ما نباید تولید اورانیوم غنی شده را در سطح ۶۰ درصد نگه داریم و باید تولید آن را به ۹۰ درصد و بیش از آن برسانیم. ما این موارد را باید علنی و تحت نظارت آژانس انجام دهیم.

۱ نظر
  1. بهنام

    اقای عباسی همین صحبت های بی منطق شما وامثال شماست که بهانه دست اسراییل میدهد که هرروز اعلام میکنه میخواهد مراکز هسته ای مارا بمباران کند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.