دستبرد کارمند پست مرکزی به محموله‌های ارسالی

یکی از کارکنان اداره پست مرکزی مشهد که با همکاری نیروهای حراست دستگیر شده بود، راز دستبرد به اشیای گران قیمت مرسوله های پستی را فاش کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، به دنبال افزایش دستکاری در برخی مرسوله های پستی که از حالت بسته بندی استاندارد، خارج می شدند و همچنین شکایت بعضی از مشتریان مبنی بر کم شدن کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه در مسیر ارسال تا دریافت، موضوع، اهمیت ویژه ای یافت و بدین ترتیب نیروهای حراست پست مرکزی برای بررسی غیرمستقیم و نامحسوس ماجرا وارد عمل شدند چرا که پست مجبور به پرداخت غرامت و خسارت به مشتریان خود شده بود.

به نقل از خراسان، تحقیقات ریزبینانه عوامل حراست به نتایجی رسید که نشان می داد یکی از کارکنان پیمانکاری در بخش حمل و جابه جایی مرسولات پستی احتمالا در دستکاری بسته ها نقش دارد. بنابراین با به دست آمدن برخی اسناد و مدارک و سرنخ هایی از دخالت این مظنون ۳۴ ساله، مراتب به نیروهای انتظامی گزارش شد. این گونه بود که به دلیل حساسیت ماجرا و جلوگیری از خدشه به اعتماد عمومی، بی درنگ گروهی ویژه از افسران کارآزموده تجسس با هدایت مستقیم سرهنگ حسین قدیمی (رئیس کلانتری شهید فیاض بخش) وارد عمل شدند و با همکاری عوامل حراست پست مرکزی، این مظنون جوان را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند، طولی نکشید که بازبینی و رصد دوربین های مداربسته ماجرای دستبرد به مرسوله های پستی را به تصویر کشید و مشخص شد فرد مظنون از بعضی کالاهای گران قیمت بسته بندی شده، تعداد یا مقدار بسیار اندکی را بیرون می کشد و سپس بسته پستی مذکور را به نشانی فرد دریافت کننده می فرستد!

با افشای این ماجرا، نیروهای تجسس کلانتری بلافاصله موضوع را طی گزارشی به قاضی «فرهمندنیا» (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند و بدین ترتیب با صدور دستورات محرمانه مقام قضایی، تحقیقات تخصصی با دستگیری متهم ۳۴ ساله وارد مرحله جدیدی شد چرا که ماموران انتظامی با اسناد انکارناپذیری، اتهام سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه از مرسوله بزرگ گوشی های تلفن را به وی تفهیم کرده بودند. ا ین متهم که به مواد مخدر صنعتی از نوع کریستال نیز اعتیاد دارد، در بازجویی های فنی مدعی شد که غرامت های اداره پست را می پردازد و تنها دو گوشی تلفن همراه را سرقت کرده است اما دامنه کنکاش های پلیس با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع گسترش یافت و در بررسی های بیشتر مشخص شد که قبلا نیز به اشیای گران قیمت و با ارزش برخی محموله های پستی دستبرد زده شده است.

به همین دلیل و با دستور قاضی «فرهمندنیا»، گروه عملیاتی تجسس به بازرسی خودروی متهم در پارکینگ اداره پست پرداختند و مقادیری زعفران بسته بندی شده را به همراه دو گوشی تلفن همراه کشف و ضبط کردند. آنان سپس عازم منزل متهم کریستالی در حاشیه بزرگراه صدمتری شهید چراغچی شدند اما هرچه جست وجو کردند اثری از گوشی آیفون سرقتی نیافتند. در همین حال و چند ساعت بعد از این ماجرا، همسر متهم گوشی مد نظر را به کلانتری شهید فیاض بخش برد و تحویل نیروهای انتظامی داد.
براساس گزارش روزنامه خراسان، وی تاکنون به سرقت تعدادی عطر و ادکلن، چهار دستگاه تلفن همراه، النگوی طلا و مقداری زعفران درحالی اعتراف کرده است که این اموال ده ها میلیون تومان ارزش مالی دارند.

همچنین واکاوی های بیشتر درباره شگرد متهم برای دستبرد به مرسوله های پستی بیانگر آن بود که وی هنگام جابه جایی کالاهای ارسالی از سوی بازرگانان و تاجران برای شهرهای مختلف کشور، بسته هایی را که بر اثر حمل و نقل های متعدد، اندکی از حالت طبیعی و استاندارد خارج می شد هدف دستبرد قرار می داد و به طوری که موضوع محسوس نباشد از میان ده ها گوشی تلفن، یک یا دو گوشی را سرقت می کرد. تحقیقات با انتقال متهم به زندان از سوی قضات دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.