دربی‌های آذرماه به نفع استقلال یا پرسپولیس؟

نگاهی به دیدارهای گذشته تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در آذر ماه نشان می‌دهد که کفه ترازو در این ماه به سمت سرخ‌پوشان سنگینی می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، نودونهمین دربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس سه شنبه ۲۹ آذر و در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. فاصله دو امتیازی این دو تیم در بالای جدول، حساسیت‌های دربی را بیشتر کرده است.

به نقل از تسنیم، آذر برای پرسپولیسی‌ها خوش یمن است، چرا که در ۷ بازی گذشته این دو تیم در  این ماه، سرخ‌پوشان ۴ بار به پیروزی رسیده و تنها یک شکست را تجربه کرده‌اند.

آمار بازی‌های دربی در آذر ماه به شرح زیر است:

  • ۱۸ آذر ۱۳۵۲: استقلال یک – پرسپولیس یک
  • ۲۷ آذر ۱۳۵۳: استقلال یک – پرسپولیس ۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۵۶: استقلال یک – پرسپولیس ۲
  • ۱۷ آذر ۱۳۶۸: استقلال صفر – پرسپولیس یک
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۰: استقلال ۳ – پرسپولیس صفر
  • ۲ آذر ۱۳۹۳: استقلال یک – پرسپولیس ۲
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰: پرسپولیس صفر – استقلال صفر

اینکه دربی هفته آینده با حضور تماشاگران برگزار شود یا خیر هنوز مشخص نیست. تاکنون ۵ دربی بدون تماشاگر برگزار شده است که اولین بار در سال ۷۳ شاهد آن بودیم. به دنبال جنجال در دربی رفت، کمیته انضباطی وقت فدراسیون فوتبال حکم به برگزاری بازی برگشت در شهر بندرعباس و بدون حضور تماشاگر داد که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.+

در لیگ نوزدهم، با توجه به شیوع ویروس کرونا پرسپولیس و استقلال در جام حذفی و بدون تماشاگر به مصاف هم رفتند که در ۱۲۰ دقیقه گلی به ثمر نرسید و استقلال در ضربات پنالتی پیروز شد. در لیگ بیستم، دربی رفت با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید و دیدار برگشت را پرسپولیس با تک گل عیسی آل‌کثیر به سود خود تمام کرد. در همان سال، استقلال بار دیگر در جام حذفی در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد. در لیگ بیست‌ویکم، در بازی رفت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند و در دیدار برگشت که اجازه حضور ۳۰ درصدی تماشاگران داده شد، بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید.

دربی ۹۹ ساعت ۱۷.۳۰ روز سه شنبه ۲۹ آذر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.