اعتراف روزنامه اسرائیلی: نگران ایران هستیم!

تایمز آو اسرائیل نوشته است: گزینه‌های ایران در پاسخ به ترور محسن فخری زاده، مدیر هسته ای این کشور، بسیار فراتر از حزب الله است!

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، روزنامه اسرائیلی به تحلیل پاسخ ایران به ترور شهید فخری زاده پرداخت. در تیتر این مطلب آمده است: گزینه های ایران در پاسخ به ترور مدیر هسته ای بسیار فراتر از حزب الله است!

روزنامه تایمز آو اسرائیل، در این مقاله نوشته است: اگرچه اسرائیل مسئولیت این ترور را رسماً برعهده نگرفته، ولی ایران صهیونیست‌ها را مسئول دانسته است. و اکنون تشکیلات امنیتی اسرائیل تلاش می‌کند نوع واکنش ایران را در قبال این ترور دریابد.

سناریوهایی مانند حمله ایران به اتباع اسرائیلی در امارات یا بحرین یا اهداف اسرائیل در دیگر کشورها مطرح شده است. اما اینها تنها گزینه‌های ایران محسوب نمی‌شوند. حمله به وسیله موشک های نقطه زن از سوی غزه یا موشک کروز از غرب عراق نیز ممکن است.

ایران با حمله پهپادی و موشک های کروز توانمندی خود را در انجام عملیات‌های پیشرفته نشان داد. نفوذ ایران در منطقه بسیار گسترده است هرچند که هنوز هدف نهایی ایران را برآورده نکرده است. ۲۵ سال پیش “حزب الله” تنها صادرات انقلاب ایران بود، ولی اکنون ردپای ایران را در سراسر منطقه یعنی یمن، عراق، سوریه، لبنان و حتی بحرین ، می توان مشاهده کرد.

اسرائیل تنهاست!

متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران با وجود ترور فخری زاده و انفجار مرموز در تاسیسات نطنز، بسیار دشوار است. اقدام ترامپ در خروج از برجام نیز نتوانست روند این برنامه را آهسته کند. برخی تحلیلگران می گویند زمان لازم برای فرار هسته ای ایران اکنون از یک سال به شش ماه کاهش یافته است.

نقش حزب الله در اقدام تلافی جویانه ایران پرسشی مهم و هنوز بی پاسخ است. این سازمان همچنان بزرگترین تهدید علیه اسرائیل است. موسسه مطالعات امنیت ملی در این هفته گزارش جامعی را در مورد جنگ آینده در شمال اسرائیل منتشر کرد. جنگی که شامل سناریوی واقعی مواجه شدن اسرائیل با روزانه صدها راکت و موشک نقطه زن از سوی لبنان، سوریه و غرب عراق است.

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.