عیدی ناچیز کارگران و کارمندان؛ مسئولان از قیمت‌ها و تورم خبر دارند؟

روزنامه آفتاب یزد درباره عیدی کارگران و کارمندان نوشت: مبالغی که پرداخت می‌شود نمی‌تواند نام عیدی را به خود بگیرد، زیرا دردی را از مردم دوا نمی‌کند و پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها نیست.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه آفتاب یزد نوشت: نه تنها دستمزد کارگران بلکه عیدی در نظر گرفته شده برای آن‌ها تناسبی با نرخ واقعی تورم در جامعه ندارد. بسیاری از افراد در طول سال توانایی خرید برای خانواده خود را نداشته‌اند و چشم به راه عیدی خود هستند تا برای فرزندان خود خرید کنند.

از سوی دیگر در عید دید و بازدید رخ می‌دهد و افراد باید مواد خوراکی لازم برای پذیرایی از میهمان را تهیه کنند. در صورتی که همه می‌دانیم قیمت مواد غذایی در ماه‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است و بسیاری از خانواده‌ها حتی توانایی تامین مواد غذایی مورد نیاز خانواده خود را ندارند.

مبالغی که پرداخت می‌شود نمی‌تواند نام عیدی را به خود بگیرد، زیرا دردی را از مردم دوا نمی‌کند و پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها نیست. این مبالغ به هیچ وجه پاسخگوی نیاز خانواده‌ها نخواهد بود تازه اگر همین مبالغ به موقع پرداخت شود. همیشه کارگران و کارمندان این توقع را دارند که در پایان سال مبلغی به عنوان عیدی به آن‌ها تعلق بگیرد، ولی سوال این است که بر اساس نرخ تورم آیا مبلغ کنونی عیدی پاسخگو است؟ آیا مسئولان از قیمت‌ها و تورم خبر ندارند؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.