یارانه کدام افراد در سال ۱۴۰۲ قطع می‌شود؟

صولت مرتضوی گفت: قانون‌گذار تکلیف کرده است که ما دهک‌های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره‌ای ملاحظات تاکنون تصمیم جدی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی گرفته نشده است.

به گزارش تازه‌نیوز، در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش‌بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه‌ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خط بخورد؟

به نقل از ایسنا، آنگونه که دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد کرده قرار است یارانه نقدی کمافی‌السابق به دست سرپرستان خانوار برسد؛ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان. از آنجایی که دولت تصمیم دارد در سال آینده درآمد مالیاتی خود را افزایش دهد، ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی این نگرانی جدی را به وجود آورده که قرار است وزن سنگین مالیات بر دوش سرپرستانی باشد که حداقلی‌بگیر هستند و اتفاقا حقوق آنها هم تنها ۲۰ درصد بالا می‌رود.

اما نگرانی دیگر خانوار ایرانی این است که مبادا از گروه یارانه‌بگیران حذف شوند، این نگرانی و دغدغه به‌ویژه بعد از پرداخت یارانه بهمن ماه که یا برای عده‌ای واریز نشد یا اگر هم شد کمتر از میزان سابق بود، جدی‌تر شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.