مقامات قضائی پرونده پسر رئیس‌جمهور را دست گرفتند

مرور اخبار امریکای کرونا زده که در تنش داخلی جابجایی قدرت نیز گرفتار است، حاکی از انتقال قدرت به جو بایدن است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، مرور مهمترین خبرهای ایالات متحده به روایت گاردین حاکی از آمادگی برای جابجایی قدرت در این کشور و حضور جو بایدن در کاخ سفید است.

هانتر بایدن، پسر جو بایدن تایید کرد مقامات قضایی پرونده مالیاتی وی را در ارتباط با تجارت با چین مورد بررسی قرار داده‌اند. در بیانیه منتشر شده از سوی تیم دولت انتقالی به نقل از هانتر آمده است که اطمینان دارد بررسی حرفه‌ای نشان از قانونی بودن کسب و کارش دارد. همچنین جو بایدن در ادامه اقدامات در خصوص جابجایی قدرت، رسما لوید آستین را به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع معرفی کرد.

خبر دیگر اینکه مجلس آمریکا با هدف عدم تعطیلی دولت، بودجه یک هفته‌ای را برای نهاد اجرایی تعیین کرد. با تایید این مصوبه توسط سنا به مجلس اجازه داده خواهد شد تا درباره بسته حمایتی ضدکرونا در هفته آینده به توافق برسند.

همچنین دولت آمریکا و ائتلافی از چند ایالت علیه فیس بوک در دادگاه ضد تراست اقامه دعوا کردند. در دادخواست آنها آمده فیس بوک برای درهم شکستن رقبا با جیب کاربران رقابت سالم را از بین برده است.

کانادا استفاده اضطراری از واکسن ضد کرونای فایزر را تایید کرد؛ شنیده‌ها حاکی است که این کشور 4 برابر جمعیت کشورش، دوز واکسن سفارش داده و به زودی این سفارش را تحویل می‌گیرد.

خبر دیگر از امریکای کرونا زده اینکه در روزهای آینده کارکنان بهداشت و درمان و نیز سکنه خانه سالمندان اولین شهروندان آمریکایی خواهند بود که واکسن ضدکرونا را دریافت می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.