علت توقیف سریال «قورباغه» هومن سیدی چیست؟

پخش سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی که قرار بود از دوشنبه ۲۴ آذر آغاز شود، با دستور قضایی متوقف شد.

به گزارش تازه نیوز، پیش از این اعلام شده بود که مجموعه «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی پس از بارها تعویق در انتشار، سرانجام از ۲۴ آذرماه روی سرویس نمایش اشتراکی نماوا در دسترس قرار می‌گیرد.

علاوه بر وعده نماوا برای پخش قورباغه از ساعت ۲۰ روز گذشته، همراه اول هم حدود ساعت ۱۹:۳۰ با ارسال پیامکی اعلام کرد که مخاطبان می‌توانند این سریال را از طریق اپلیکیشن روبیکا تماشا کنند.

پیامک همراه اول در مورد سریال قورباغه هومن سیدی

اما فارس نوشته درست دقایقی مانده به ساعت ۲۰ نماوا پوستر جدیدی از سریال منتشر و پخش اولین قسمت قورباغه را به ساعت ۲۲ موکول کرد.

پوستر سایت نماوا برای پخش سریال قورباغه هومن سیدی

ولی دقایقی بعد نماوا اطلاعیه دیگری منتشر کرد:

با وجود اینکه ۲۴ آذر از سمت سازمان سینمایی به عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال «قورباغه» به بینندگان وعده داده شده بود، پخش این سریال علی‌رغم صدور پروانه نمایش از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، اخذ مجوز از «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)» و دریافت تایید از «موسسه ناجی هنر»، فعلا به دستور قضایی (به منظور پایش و نظارت) متوقف شده است.

سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی، تهیه‌کنندگی علی اسد‌زاده و سرمایه‌گذاری نماوا تولید شده است.

نماوا به منظور تامین نظرات مراجع قانونی کشور تا کنون تمام تلاش خود را به کار گرفته و مصرانه به دنبال تعیین وضعیت پخش سریال قورباغه است. زمان دقیق پخش سریال اعلام خواهد شد.

این را هم بدانید که هفته گذشته سریال قورباغه از ساترا درجه‌بندی سنی ۱۸+ دریافت کرد؛ علت این موضوع نمایش تصاویر خشونت‌آمیز و استعمال مواد مخدر اعلام شد.

دلیل پخش نشدن سریال قورباغه هومن سیدی

آن‌طور که خبرگزاری فارس نوشته، بازداشت محمد امامی برای پرونده فساد اقتصادی‌اش در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان منجر به توقیف سریال قورباعه ساخته هومن سیدی شده است. این درحالی است که شرکتی که او در آن سرمایه‌گذاری می‌کرد، یا به‌نوعی رئیس هیئت‌مدیره‌اش بود، با مدیرعاملی علی اسد‌زاده همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد و سریال قورباغه هم با سرمایه همین شرکت تولید شده است.

اضافه می‌شود هومن سیدی در این اثر که اولین سریال او هم به حساب می‌آید، از نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینى، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار و مهران غفوریان در کنار چهره‌هایی جدید استفاده کرده است.

در همین ارتباط بخوانید: دستمزد ماهیانه نوید محمدزاده چقدر است؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.