علی صوفی: اصولگرایان هم معترض به شیوه برگزاری انتخابات هستند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ریزش آرا و مشارکت از انتخابات سال ۱۳۹۸ شروع شد و در سال ۱۴۰۰ شدت گرفت. در واقع ریزش مشارکت انتخابات را از معنا و مفهوم انداخته است.

به گزارش تازه‌نیوز، فصل دوازدهم انتخابات مجلس کم کم در حال فرارسیدن است اما اصلاح طلبان هنوز تصمیم تشکیلاتی برای حضور در این عرصه نگرفتند.

علی صوفی درباره نگاه اصلاح طلبان به انتخابات مجلس دوازدهم گفت: انتخابات معنا و مفهوم خودش را از دست داده است، حتی خود اصولگرایان هم الان معترض به نوع برگزاری انتخابات هستند چون اتفاقی در انتخابات سال ۱۴۰۰ افتاد آنچنان عرصه را محدود و فشرده کرد که آقای لاریجانی هم نتوانست در این رقابت شرکت کند یا خیلی افراد دیگر از جریان اصولگرایی کاندیدا بودند اما حذف شدند.

وی با بیان اینکه هنوز مشکل انتخاب شوندگان حل نشده، افزود: انتخاب شوندگان از یک طرف با نظارت استصوابی مواجه هستند و از طرف دیگر انتخاب کنندگان در آن سطحی که باید وجود ندارند. ریزش آرا و مشارکت از انتخابات سال ۱۳۹۸ شروع شد و در سال ۱۴۰۰ شدت گرفت. در واقع ریزش مشارکت انتخابات را از معنا و مفهوم انداخته است.

بیشتر بخوانید:

به نقل از نامه‌نیوز، این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: سال ۹۲ تا سال ۹۶، مردم میل به مشارکت داشتند و فقط اصلاح طلبان باید یک لیست تهیه و عرضه می کردند اما الان انتخابات بلاموضوع است. اگر آن بیاینه آقای خاتمی مورد توجه قرار بگیرد می توان امید داشت که اصلاح طلبان به میدان بیایند و برای مشارکت حداکثری تلاش کنند چون در تکثر کاندیداها، عرصه برای رقابت باز می شود.

صوفی افزود: وقتی تا به امروز علائم و شواهدی را برای بازشدن عرصه جهت حضور کاندیداها مشاهده نمی کنیم، جبهه اصلاحات مرجعی است که تصمیم می گیرد و راهبردها و مشی انتخاباتی این جریان سیاسی را مشخص می کند. حال باید منتظر بود و دید این جبهه در نهایت چه تصمیم خواهد گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.