ستاره سابق بارسلونا درگذشت

لوئیس سوارز، ستاره سابق بارسلونا و اینتر، که تنها اسپانیایی دارنده توپ طلاست، امروز در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش تازه‌نیوز، لوئیس سوارز که تنها اسپانیایی دارنده توپ طلاست، امروز در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت. او که سابقه بازی برای دپورتیوو، بارسلونا، اینتر و سمپدوریا را داشت، به خصوص در باشگاه اینتر یک اسطوره محسوب می شود و بین سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۳ برای این باشگاه بازی های درخشانی انجام داد. سوارز با پیراهن سمپدوریا از دنیای فوتبال خداحافظی کرده بود. سوارز در سال ۱۹۶۰ برنده توپ طلای فرانس فوتبال شد و پس از او هیچ اسپانیایی دیگری به این جایزه نرسیده است.

سوارز که متولد لاکرونیا بود، فوتبالش را از دپورتیوو شروع کرد و در سال ۱۹۵۴ بود که راهی بارسا شد و در هفت فصل بازی برای این باشگاه دو لالیگا و دو جام حذفی را فتح کرد. اوج فوتبال او در اینتر بود و کمک کرد نراتزوری دو قهرمانی جام باشگاه اروپا، سه اسکودتو و دو جام بین قاره ای را فتح کند.

بیشتر بخوانید:

او که بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ مربی تیم ملی اسپانیا بود، در سال ۱۹۶۴ به عنوان بازیکن با اسپانیا قهرمان جام ملت‌های اروپا نیز شد. او ۳۲ بازی ملی در کارنامه داشت و در نهایت سال ۱۹۷۳ از فوتبال خداحافظی کرد. سوارز در ایتالیا به عنوان مربی در تیم‌های سمپدوریا، اینتر، کومو و کالیاری فعالیت کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.