درس بزرگی که «رئیس جمهور منتخب» به ترامپ داد

جو بایدن به ترامپ یادآوری کرد که خود او در سال 2017 به عنوان رئیس مجلس سنا، پیروزی او را اعلام و کار خود را انجام داده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، لوموند در مطلبی با عنوان «امریکا: درس جو بایدن، «رئیس جمهور منتخب» به ترامپ» به اتفاقات اخیر این کشور واکنش نشان داد.

این روزنامه فرانسوی به اعلام کالج الکترال درباره پیروزی نامزد دمکرات‌ها، نوشت: اکثریت جمهوریخواهان به رهبری دونالد ترامپ هنوز از پذیرش آن خودداری می کنند.

جو بایدن ساعاتی بعد درسخنرانی خود در ویلمینگتون رضایت خود پنهان نکرد. وی با ادای احترام به مبانی دموکراسی امریکایی که به گفته وی با اتهامات «تقلب» از سوی ترامپ در حال آزمایش است، گفت: وکلای ترامپ نتوانستند هیچ مدرکی ارائه دهند.

جو بایدن یک درس مدنی را به رقیب خود داد. و یادآوری کرد که خود او در سال 2017 به عنوان رئیس مجلس سنا با اعلام پیروزی دونالد ترامپ، کار خود را انجام داده است.

جو بایدن، ضمن اشاره به این که با همان تعداد رأی الکترال کالج، دونالد ترامپ در سال 2016 برنده شده، یادآوری کرد که ترامپ پیروزی خود را در الکترال کالج ها «موج جزر و مد» نامیده بود.

وی افزود: «با توجه به معیارهای خودش، این اعداد یک پیروزی آشکار بود و من با احترام نشان می دهم که امروز نیز همین مسئله صادق است. اما به نظر می رسد دونالد ترامپ قادر به پذیرش شکست نیست.

طبق نظرسنجی CBS که در سیزدهم دسامبر منتشر شد، 68 درصد جمهوری خواهان هنوز معتقدند که انتخابات ریاست جمهوری از دونالد ترامپ «به سرقت رفته» است.

دعوا ادامه دارد!

جو بایدن از رفتارهای غیر دموکراتیک ترامپ ناراحت است. رفتارهایی که همچنان ادامه دارد. دونالد ترامپ با انتشار پیامی توییتری به موضع‌گیری علیه رقیب انتخاباتی خود پرداخت. او نوشت: او انتخابات را نبُرد. او در همه ۶ ایالت کلیدی با فاصله زیاد باخت. سپس آن‌ها صدها هزار رأی را در هر یک از این ایالت‌ها دور ریختند و مچشان گرفته شد.

«دونالد ترامپ» ادامه داد: حالا سیاستمداران جمهوری‌خواه باید بجنگند تا پیروزی بزرگشان دزدیده نشود. احمق‌های ضعیف نباشید!

هر دو نامزد اصلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش از برگزاری و نیز پس از اتمام آن یکدیگر را به دست داشتن در توطئه‌چینی علیه هم متهم کرده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.