حمله تیم قالیباف به رائفی‌پور: در بازی انتخاباتی برخی افراد خاص قرار نگیر!

با سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور در مراسم شب‌های محرم علیه مجلس، تیم رسانه‌ای قالیباف از طریق کانال منتسب به خود (که مورد تأیید خود قالیباف هم هست) پاسخ این منبری را داده است.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه شرق نوشت: با سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور در مراسم شب‌های محرم علیه مجلس، تیم رسانه‌ای قالیباف از طریق کانال منتسب به خود (که مورد تأیید خود قالیباف هم هست) پاسخ این منبری را داده است. رسانه رئیس مجلس با مخاطب قراردادن این فرد ابتدا مطالبه‌گربودن او را زیر سؤال برده و پس از آن وی را از همکاری در «بازی انتخابات مجلس» توسط یک «قوه دیگر» بر حذر می‌دارد. ‌کانال نواصولگرایی قالیباف در دو پست به این منبری تازه‌بازگشته از مکه پرداخت و در چند جا از او می‌خواهد چرا مطالبه شفافیت آرا را از «مجمع تشخیص مصلحت نظام» پیگیری نمی‌کند؟

این تأکید گویا در خود کنایه‌هایی به همراه دارد. سه سال پیش شایعه همکاری او و یاسر جبرائیلی با مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد. اما او این همکاری را تکذیب کرد. در عین حال صحت خبر درمورد یاسر جبرائیلی که به تازگی از سر سفره «آبگوشت با رائفی‌پور» بلند شده بود تأیید شد؛ عکس دیزی‌خوری سه‌نفره‌ای که در سال ۹۸ خبرساز شده بود و نشان از یک همکاری ویژه برای انتخابات مجلس آن سال می‌داد. رئیس تشکیلات مصاف (با تشکیلات خودگردان فلسطین به نام صاف که عرفات آن را اداره می‌کرد نباید اشتباه گرفته شود) در سخنرانی یکی از شب‌های محرم مجلس انقلابی را متهم به سهم‌خواهی از وزیر کشور کرد و در قامت مدافع دولت علیه مجلس سخن گفت. موضوع اختلاف به بخش‌نامه جنجالی معاون سیاسی وزیر کشور باز می‌گردد. اما تیم قالیباف در پاسخ به رئیس تشکیلات مصاف توصیه می‌کنند اگر این حرف که وزیر در اولین فرصت از آن بخش‌نامه پا پس کشیده و آن را لغو کرده درست باشد، اول باید به وزیر حمله کند. چراکه این وزیر «بی‌ثبات و فشارپذیر» است و با چنین وزیری چطور می‌شود «سلامت انتخابات» را تضمین کرد؟ لذا او باید بپذیرد روایتش از وحیدی یک شخص «متزلزل و ناتوان» است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دخالت دولت در انتخابات  مجلس

نکته مهم در این باره توصیه‌ای است که تیم قالیباف به رائفی‌پور داشته که در پس آن در واقع در حال انتقال پیام به جریان دولت است. تیم قالیباف به او توصیه می‌کند که «در بازی انتخاباتی برخی افراد خاص قرار نگرفته و به بدعت دخالت در انتخابات مجلس توسط یک قوه دیگر دامن نزند». تشکیلات مصاف در همان ایام محرم یک عملیات در فضای مجازی انجام دادند تا هشتگی را علیه اصولگرایانی که آنها را «راست میانه» می‌دانیم ترند کنند. این هشتگ درست بعد از فراخوان «شانا» (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به رهبری حدادعادل) به صورت هماهنگ از طریق اکانت‌های این تیم در فضای توییتر منتشر شد.‌ تیم قالیباف این تحرکات را نه به صورت منفرد بلکه در پیوند با تیم رسانه‌ای دولت ارزیابی و تحلیل می‌کند.

جایی که پیش‌تر روزنامه دولت به نقل از آنچه یک نظرسنجی از مراکز معتبر خوانده، نوشته بود که «۵۳ درصد از مردم اصلا اسم رئیس مجلس را هم نمی‌دانند» و بعد از آن در نقد مجلس مطالبی را منتشر کرده بود. به اعتقاد تیم قالیباف «ایرنا در زمان استیضاح وزیر سابق صمت نیز همین مسیر را رفت و در برخی روزها نزدیک به بیست عنوان مطلب ضدمجلس منتشر کرد». در واکنش به این نظرسنجی رسانه قالیباف در کنایه‌ای سنگین، از رسانه دولت خواست به جای اسم رئیس مجلس قیمت مرغ و گوشت را از مردم بپرسد: «باید از این نظرسنجان معتبر خواست که به جای پرسیدن اسم رئیس مجلس از مردم درباره رضایت‌شان از قیمت گوشت و مرغ بپرسند. احتمالا آن ۵۳ درصد که اسم قالیباف را نمی‌دانند، از قیمت مرغ و کنترلگری دولت به خوبی آگاه هستند».‌ این رسانه همچنین رسانه‌های تحت اختیار دولت را به «نفوذ» متهم کرد و نوشت: «خلاصه اینکه شاید بهتر است کسی به آقای رئیس‌جمهور اطلاع بدهد که خبرگزاری دولت رسما برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و درصدد ایجاد افتراق قوا است. باید به دنبال نفوذی در این مجمع وحدت‌شکن هم بود که خدایی نکرده نفوذ احتمالی، مشکلات بعدی را ایجاد ننماید».

اتحاد  راست رادیکال علیه راست میانه

تیم قالیباف تا پیش از این تلاش می‌کرد اختلافاتش با کسانی که آنها را «سوپرانقلابی» می‌خواند تعریف کند. آنها به شدت از اینکه پای دولت را در مسئله انتخابات پایان سال به میان بکشند واهمه داشتند. اما حالا رفته‌رفته یکدیگر را متهم می‌کنند که یا «بی‌کارنامه» هستند یا درونشان «نفوذی» وجود دارد. نکته اینجاست که تیم قالیباف از لاک دفاعی خارج شده است. اما به خوبی می‌داند اگرچه در فضای رسانه‌های رسمی دارای رسانه هستند اما در فضای مجازی دست برتر با راست رادیکال (پایداری و حامیان دولت) است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.