احتمال کاهش قیمت ۲مدل آیفون در ماه آینده!

با رونمایی از iOS ۱۷ در پاییز امسال، دو مدل آیفون با آن سازگار نخواهند بود و به شدت ارزششان افت خواهد کرد. طبق گفته «SellCell»، پیش‌بینی می‌شود قیمت آن‌ها به نصف کاهش یابد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از همشهری‌آنلاین ، اپل به طور رسمی تایید نکرده است که iOS ۱۷ و iPhone ۱۵ در نهایت چه زمانی وارد بازار می‌شوند، اما انتظارها معطوف به اواسط سپتامبر است. زمانی که آیفون ۱۵ و آی‌اواس ۱۷ به صورت کامل رونمایی شوند، انتظار می‌رود ارزش مدل‌های قدیمی به شدت کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود به طور خاص دو مدل بیشترین آسیب را ببینند: آیفون ۸ (و آیفون ۸ پلاس) و آیفون X. داده‌های «SellCell» بر اساس اتفاقاتی است که برای iPhone ۶s و iPhone ۷ هنگام عرضه iOS ۱۶ رخ داد و این دستگاه‌ها پشتیبانی خود را از دست دادند.

این مطالب را هم بخوانید:

زمانی که اپل آپدیت iOS ۱۶ را در سپتامبر سال گذشته عرضه کرد، قیمت آیفون ۶ اس و ۷ به طور متوسط ۴۲.۸ درصد کاسته شد. کارشناسان «SellCell‹ توضیح دادند: «آیفون X یا آیفون ۸ به‌روزرسانی iOS ۱۷ را دریافت نخواهند کرد، یعنی این گوشی‌ها به‌روزرسانی‌های امنیتی را هم دریافت نمی‌کنند و مالکان و داده‌های آن‌ها بیشتر در معرض خطر حمله افرادی با اهداف مخرب مانند هکرها هستند. زمانی که نسخه جدید iOS برای عموم عرضه شود، این مدل‌ها منسوخ خواهند شد.»

آن‌ها افزودند که این می‌تواند برای دارندگان آیفون X و ۸ که احتمالا برای فروش دستگاه‌های خود در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند، فاجعه باشد. با پشتیبانی نکردن اپل از دستگاه ‌ها، تقاضا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. البته این می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت هستند، خبر خوبی باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.