رئیس گروه واگنر: دلیل کودتا در نیجر سوءاستفاده فرانسه از این کشور بود

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، در گفت‌وگو با نسخه آفریقایی l’Afrique Libre درباره کودتای نیجر و شرایط این کشور اظهار کرد: اقتصاد، دلیل اصلی کودتا و احساسات ضد فرانسوی در نیجر است.

به گزارش تازه‌نیوز، پریگوژین درباره شرایط نیجر گفت: اقتصاد دلیل اصلی کودتا و احساسات ضد فرانسوی در نیجر است، زیرا مردم در فقر به سر می‌برند و فرانسه از فراوانی منابع آنها سوء استفاده می‌کند.

وی افزوده است: فرانسه تنها ۵ درصد از کل سود حاصل از منابع نیجر را به مردم این کشور داده است. مردم نیجر اگر خودشان منابع را کنترل می‌کردند، ثروتمند و خوشحال می‌شدند.

فرمانده واگنر ادامه داده است: تروریست‌های منطقه “ساحل” (در آفریقا) توسط سازمان ملل، فرانسه، انگلیس، آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی ایجاد، تامین مالی و کنترل شدند، زیرا تنها تعداد زیادی از نیروهای آموزش دیده می‌توانند چنین تعداد زیادی از “تروریست‌ها” را کنترل کنند. تروریست‌ها در نیجر تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اقتصادی فرانسه هستند. مردم نیجر با کمک شبه نظامیان در ترس نگه داشته شدند. به بهانه مبارزه با این “تروریست‌ها”، نیجر پر از نیروهایی از فرانسه، آمریکا و غیره شد.

در همین ارتباط: حاکمان نظامی نیجر از واگنر کمک خواستند

به نقل از ایسنا، پریگوژین درباره کودتا در نیجر نیز گفت: دولت سرنگون شده (محمد) بازوم (رئییس جمهور برکنار شده نیجر) به فرانسه اجازه داد تا در نیجر بیداد کند. او و دیگر مقامات بالاتر فقط غارت کشور را سرپوش می‌گذاشتند.

رئیس PMC واگنر افزود: اکنون “مبارزه آزادی برای استقلال کشور” وجود دارد و “به خواست خداوند موفق خواهند شد”.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.