دولت رییسی عصاره توان اصولگرایان است

مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: همان روز که شورای نگهبان کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام و توانمنداترین افراد را خانه‌نشین کرد تا امور در اختیار ناتوانان باشد، معلوم بود که قرار است اداره کشور به دست کسانی بیفتد که نه قدرت تحلیل دارند و نه توانایی که بتوانند مشکلات ریز و درشت کشور را رفع کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از رویداد۲۴، حجت‌الاسلام مصطفی درایتی مسئول مرکز مطالعات اسلام و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره شرایط کنونی کشور صحبت کرده است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

*‌ من به عنوان یک اصلاح‌طلب مشخص است که منتقد وضعیت هستم، اما فارغ از نظر شخصی من و حتی تصور عمومی، معتقدم حتی آن‌هایی که رییسی را حمایت کردند و به او رای دادند، امروز منتقد هستند. در واقع عملکرد ۲ سال دولت به قدری پر اشتباه بوده که کمتر کسی می‌تواند راضی باشد و از دولت دفاع کند.

*‌ کشور را به دست دولتی سپرده‌ایم که نفر اولش هیچ تجربه اجرایی ندارد و از اول هم معلوم بود که حتی آشنایی کمی هم با الزام‌های مدیریتی هم ندارد. به همین دلیل امیدوار بودیم دست‌کم از نیروهای کاردان و کارنامه در بدنه دولت بهره ببرد که متاسفانه این کار را نکرد تا یک‌سری آدم بی‌تجربه که تخصص ندارند در دولت وزیر و مدیر شوند.

*‌ ظاهراً آقای رییسی نمی‌داند اداره کشور چقدر مهم و حساس است. دولت رییسی عصاره توانایی جریان اصولگرایی است. جالب است اصولگرایان این روزها به جای عذرخواهی از مردم از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و حاضر نیسستند مسئولیت گرفتاری‌های موجود را به عهده بگیرند. در واقع اصولگرایان هر زمان کم می‌آورند، فقط غر می‌زنند و نمی‌خواهند بپذیرند که در مشکلات سهم و نقش زیادی دارند.

بیشتر بخوانید:

*‌ جریان اصولگرایی در حالی به دلیل حمایت چشم و گوش بسته از رییسی، مسبب اصلی بحران‌های زیر و درشت هستند که در زمان احمدی‌نژاد هم همین اشتباه را داشتند و در آن مقطع هم حاضر به عذرخواهی و حتی پاسخگویی به جامعه نبودند. این شیوه غیراخلاقی در حالی است که باید بدانند مسئول اول و اصلی ناکارآمدی‌های امروز خودشان هستند و متاسفانه همین اشتباه را در انتخابات آینده هم را تکرار خواهند کرد.

*‌ همان روز که شورای نگهبان کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد و توانمندترین افراد را خانه‌نشین کرد تا امور در اختیار ناتوانان باشد، معلوم بود که قرار است اداره کشور به دست کسانی بیفتد که نه قدرت تحلیل دارند و نه توانایی که بتوانند مشکلات ریز و درشت کشور را رفع کند.

*‌ کشور دشواری‌های زیادی دارد و طاقت مردم طاق شده است. با این حال گمان نمی‌کنم شورای نگهبان ضرورت تغییر در رفتار را متوجه شده باشد. به این معنی که در اسفندماه قرار است اصولگرایان در غیاب اصلاح‌طلبان برای مجلس رقابت کنند. در چینن شرایطی جامعه نباید منتظر کمتر شدن مشکلات باشد.

*‌ تا زمانی که تمامیت‌خواهی گروهی که توانایی چندانی ندارد، ادامه دارد، مردم همچنان روز به روز در زندگی‌شان تنگناهای بیشتری را متحمل خواهند شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.