والدین شهدا چقدر مستمری می‌گیرند؟

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت مستمری والدین شهدا معادل حداقل مستمری بازنشستگان کشور برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، حیدری معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگویی، با بیان اینکه والدین صبور شهدا یادگاران ایثار و شهادت هستند، گفت: پرداخت مستمری والدین گرامی شهدا به استناد ماده (۲۳) قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران معادل یک و نیم برابر حداقل حقوق کارکنان دولت است. همچنین در سال ۱۴۰۱ رقم ماهانه این مستمری براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه به میزان ۵ میلیون و ششصد هزار تومان تعیین و پرداخت آن طبق قانون از ابتدا تا انتهای سال انجام شد.

وی با اشاره به میزان مستمری والدین شهدا در سال جاری اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ به استناد جزء(۶) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۴۰۲ میزان مستمری ماهانه والدین عزیز شهدا معادل حکم حقوقی شهید تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اشکالاتی که در طرح محاسبه حقوق وجود دارد، گفت: یکی از ابهامات اجرای این قانون به نحوه محاسبه آن باز می گردد و اما مهمترین مشکل آن عدم پیش بینی بار مالی افزایش تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است.

حیدری ادامه داد: در واقع از ابتدای سال در بنیاد شهید و امور ایثارگران مکاتباتی با هدف رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای قانون مستمری والدین شهدا با مبادی ذی ربط انجام شده است و دائماً پیگیری لازم به عمل آمده است.

وی افزود: پس از پیگیری های مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران در نهایت سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد نمود تا مستمری والدین معزز شهدا معادل حداقل مستمری ماهانه بازنشستگان تعیین و پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

به نقل از ایسنا، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بیان داشت: با این پیشنهاد رقم ۵ میلیون و ششصد هزار تومان مستمری ماهانه والدین ارجمند شهدا در سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی به عدد ۷ میلیون و هشتاد هزار تومان در ماه افزایش یافت.

وی ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه افزود: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل تخصیص صادر شده در مرداد ماه این افزایش را اعمال نموده و نهایتا همزمان با پرداخت حقوق و مزایای ایثارگران در پایان مردادماه، مستمری ۵ ماهه والدین محترم شهدا با سرانه ۷ میلیون و هشتاد هزار تومان به حساب آنان واریز شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پرداخت این مبلغ به صورت علی الحساب می باشد، خاطر نشان کرد: به منظور اجرای کامل قانون پیگیری های مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه خواهد داشت.
حیدری ضمن تشکر از صبر و شکیبایی والدین محترم شهدا در طول ۵ ماه گذشته گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر با همراهی خانواده گرامی شهدا و ایثارگران اقدامات موثرتری برای افزایش رضایت این عزیزان به عمل آوریم.

4 نظر
  1. عبدالله

    این مبلغ در این گرانی هیچ دردی از والدین شهدا دوا نمی کند.
    ایشان کاش گریزی می زد به حقوق های چند ده میلیونی مدیران بنیاد شهید.

  2. مهدی

    خیلی جالبه یعنی اگر دونفر هم زمان شهید شوندیکی شغلش راننده باحقوق ۷میلیون ودیگری مدیر با حکم ۷۰میلیون باشد والدین اولی ۷میلیون ودومی ۷۰ میلیون دریافت می کنند…

  3. ۶۶

    این بنده خداها که پولی نمیگیرن. پولو میدن اقازادهای لندن نشین‌

  4. ایمان

    لعنت خدا برشما،کمترین حقوق را به اینها پرداخت می کنین،منت هم می زارین….

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.