سه فرضیه در مورد مبدأ کرونا ویروس انگلیسی

در گزارش مرکز نظارت بر بیماری های عفونی اروپا آمده است که گونۀ جدید کرنا ویروس انگلیسی قرار نیست تأثیر واکسن ها و نیز آزمایش ها را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش تازه نیوز، با گسترش شیوع کرونا ویروس انگلیسی از کشورها خواسته شده با دقت بسیار افرادی را که واکسن دریافت کرده اند رصد کنند به نحوی که تأثیر احتمالی آن و ظهور ویروس در بدن آنها را شناسایی نمایند.

محققان مسیر طی شده توسط گونۀ جدید ویروس کرونا که در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد، را بازسازی کردند. در آن نشان داده شده که شیب همه گیری در آن منطقه در ماه سپتامبر سیر صعودی گرفته است. و از ماه اکتبر به طرز چشمگیری افزایش می یابد. کارشناسان معتقدند که به نظر نمی رسد که تغییری در بیماری رخ داده باشد بلکه ویروس در سرایتش توانمندتر شده است.

فرضیات مطرح درباره مبدا کرونا ویروس انگلیسی

سه فرضیه در خصوص منشأ این ویروس جدید وجود دارد. نخست اینکه در بیماری که دارای سیستم ایمنی ضعیف بوده ایجاد شد که پس از دریافت آن و قبل از بهبودی، به مدت طولانی آن را با خود داشته  اند. و امکان جهش های جزئی متعددی به آن داده است.

دوم اینکه ویروس مزبور از انسان به حیوان انتقال یافته. و پس از تغییر بار دیگر به انسان برگشته است همان گونه که در دانمارک در مورد سمورها اتفاق افتاده است. البته احتمال صحت این فرضیه کم است.

سوم اینکه این گونه هم اکنون به طرز گسترده ای در سراسر اروپا شیوع یافته است. و لندن توانست به لطف تحقیقات سریع، آن را کشف کند.
ویروس انگلیسی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.