آلوده‌ترین نقطه بیمارستان‌های کرونایی کجاست؟

هوای آلوده مملو از ویروس کرونا در بیمارستان‌ها سوژه تحقیقاتی در 8 کشور جهان شد.

به گزارش تازه نیوز، بیمارستان کرونایی همچنان دغدغه مردم در روزگار شیوع ویروس وحشی کووید-19 است. 24 تحقیق از 8 کشور جهان مربوط به اول ژانویه تا 27 اکتبر با موضوع هوای آلوده مملو از ویروس کرونا در بیمارستان‌ها مورد تحلیل دانشکده پزشکی دانشگاه نانت فرانسه قرار گرفت. نمونه هوای بررسی شده مربوط به اتاق ICU نشان داد 25.2 درصد به ویروس کرونا آلوده هستند. این رقم برای سایر اتاق‌ها 10.7 درصد بود.

یک پنجم معادل 23.8 درصد از نمونه‌های گرفته شده از توالت‌ها یا حمام بیمارستان مملو از کروناویروس بود.

اما 56.3 درصد از راهروها حاوی کروناویروس بودند که نشان می‌دهد نیمی از راهروهای بیمارستان کرونایی ها، هوای کرونایی حمل می‌کنند.

بیمارستان کرونایی در ایران

معاون درمان ستاد کرونا تهران چندی پیش با تاکید بر اینکه ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها با توجه به شرایط شناور است، اظهار کرد: به عبارت دیگر ظرفیت بستری بیماران کرونایی ثابت نبوده و بنا به شرایط و بر اساس نیاز روزانه، بازگشایی بخش جدید، تخصیص تخت جدید و همچنین تغییر کاربری‌ها انجام می‌شود.

هنوز به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در تهران نیازی نداریم. بیمارستان‌های صحرایی تحت شرایط ویژه‌ای راه اندازی می‌شوند که هنوز در تهران به این شرایط نرسیده‌ایم، با این حال با توجه به تکمیل بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها، در حال حاضر “موبایل آی سی یو” با توجه به استاندارد‌ها و امکانات خاص آن، یکی از نیاز‌های اصلی بیمارستان‌هاست.

توکلی با اشاره به تحمیل بار شدید به بیمارستان‌ها و کادر درمان در پیک اخیر بیماری، اذعان داشت: با این وجود ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی در بیمارستان‌ها به صورت بی وقفه ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.