مرگ خوب است اما فقط برای همسایه؛ تفاوت عادل و میثاقی چیست؟

این روزها محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر، از هر کسی که دلش بخواهد با آزادی عمل کامل انتقاد می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، خبرورزشی نوشت: دوشنبه‌شب‌ها «فوتبال برتر» در حالی روی آنتن شبکه ۳ سیما می‌رود که این برنامه تقریبا هر هفته با اجرای محمدحسین میثاقی، از هر کسی که دلش می‌خواهد شدیدترین انتقادها را مطرح می‌کند.

میثاقی با دست باز و احتمالا چراغ سبز از سوی عوامل شبکه ۳ به فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج می‌تازد و از این مسئله حتی با تکرار مکررات نیز هیچ ابایی ندارد. او دیشب بابت جریمه سنگین سپاهان و نتیجه‌ای که به سود الاتحاد رقم خورد، انتقادات تندی را بر زبان آورد و بلافاصله با واکنش باشگاه اصفهانی نیز مواجه شد.

در این‌که خاصیت یک رسانه در طرح انتقاد است و رسانه‌ها نباید خنثی و ساکن باشند هیچ تردیدی وجود ندارد. میثاقی و فوتبال برتر هم می‌توانند به راهشان ادامه بدهند و با همین دست‌فرمانِ انتقادی جلو بروند؛ خودشان می‌دانند و تبعاتی که دامن‌گیرشان خواهد شد اما بحث بر سر این است که اگر عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰، انتقاداتی به مراتب کم‌زهرتر از این‌ها را مطرح می‌کرد، چه می‌شد؟ آیا او به هزار و یک دلیل نباید به آن‌هایی جواب پس می‌داد که اعتقاد داشتند فردوسی‌پور از چارچوب‌ها و خط قرمزها عبور کرده و از مسیر عدالت خارج شده است؟

این‌که فردوسی‌پور ابتدا از شبکه ۳ و سپس از کل برنامه‌های صداوسیما حذف شد، یکی به دلیل همین افشاگری‌ها و انتقاداهای بی‌تعارف او بود. اگرچه عادل در مسیر اجرای برنامه، به طرفین دعوا نیز فرصت دفاع می‌داد و حق صحبت و نقد قائل می‌شد؛ تا جایی که خیلی‌ها از او خرده می‌گرفتند چرا به دشمنان قسم‌خورده‌اش به صورت تلفنی یا حضوری وقت می‌دهد! بارها اتفاق افتاد که در لابه‌لای پخش برنامه ۹۰ شدیدترین توهین‌ها علیه فردوسی‌پور از سوی میهمانان صورت گرفت و او تنها سکوت کرد یا در نهایت، با لبخندی تلخ از کنار سوژه اصلی گذشت.

این‌که دست فوتبال برتر و مجری‌اش در انتقادهایی با این حد از شفافیت باز است، نه به کسی برمی‌خورد نه مایه تاسف و تاثر می‌شود، بلکه حیات یک مجموعه رسانه‌ای، به نقد سوژه های روز است. میثاقی هم باید با همین سلیقه به راهش ادامه بدهد، هر چند مسلما هیچ کدام نباید تابع این مثل قدیمی باشیم که مرگ خوب است اما فقط برای همسایه!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.