افزایش سن بازنشستگی تکذیب شد؟

خبرگزاری مجلس افزایش سن بازنشستگی به دوازده سال را تکذیب کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، خانه ملت با تکذیب افزایش ۱۲ سال سن بازنشستگی اعلام کرد افرادی که به‌تازگی شروع به کار کنند به میزان سنوات خدمت آن‌ها حداکثر ۵ سال اضافه می‌شود.

از ساعتی پیش متنی یکسان به صورت ناگهانی در تعداد زیادی از کانال‌های خبری درحال انتشار است که حاوی متن غلط و ادعای دروغ درباره مصوبه مجلس برای سن بازنشستگی است.

در این متن هماهنگ و مشکوک ادعا شده که سن بازنشستگی در ایران ۱۲ سال افزایش یافته درحالی که این ادعا، خلاف واقع بوده و براساس مصوبه مجلس، اولا میزان افزایش سنوات خدمت پلکانی است و بیشتر افراد در حد چند ماه به سنوات خدمت‌شان اضافه می‌شود و ثانیا افرادی که به تازگی شروع به کار کنند به میزان سنوات خدمت آن‌ها حداکثر ۵ سال اضافه می‌شود.

براساس مصوبه مجلس که روز گذشته توسط سخنگوی کمیسیون تلفیق و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی نیز صراحتا تشریح شد، حداکثر سنوات خدمت ۳۵ سال یا ۶۲ سال سن برای مردان و ۳۰ سال سنوات خدمت یا ۵۵ سال سن برای زنان است.

با توجه به عملیات رسانه‌ای که ممکن است درباره مصوبه سن بازنشستگی علیه این مصوبه طراحی شود، از رسانه‌های مختلف و عموم مردم تقاضا می‌کنیم، اخبار موثق در این باره را از طریق روابط عمومی مجلس شورای اسلامی دنبال کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.