وضعیت قرمز: رکورد ابتلا به کرونا شکست؛ روزی 55هزار نفر!

وزارت بهداشت انگلیس گزارش داده است که شمار مبتلایان در روز سوم ژانویه به 54 هزار 990 نفر رسیده است.

به گزارش تازه نیوز، ان اچ کی ژاپن در گزارشی نسبت به فراگیری شدید کرونا در انگلیس هشدار داد و اعلام کرد: شمار مبتلایان همچنان بیش از پنجاه هزار نفر در روز است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس همچنان بیش از پنجاه هزار نفر در روز است. هر چند تاکنون محدودیتهای سختگیرانه مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی در این کشور اعمال شده است ولی با این حال بوریس جانسون اعلام کرد که ممکن است در آینده محدودیتهای بیشتری برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا اعمال شود.

در انگلیس به علت گسترش شیوع ویروس کرونای جهش یافته که گفته می شود مسری تر از نوع اولیه آن است، شمار مبتلایان برای شش روز متوالی بیش از پنجاه هزا نفر در روز بوده است. به گزارش وزارت بهداشت انگلیس، شمار مبتلایان در روز سوم ژانویه به 54 هزار 990 نفر رسیده است. در جنوب شرق انگلیس از جمله لندن محدودیتهای سختگیرانه از جمله قرنطینه خانگی و تعطیلی همه فروشگاهها (به جز فروشگاههایی که مایحتاج روزانه مردم را تامین می کنند) اعمال شده ولی با این حال گسترش شیوع ویروس کرونای جهش یافته متوقف نشده است.

مدرسه‌ها باز می‌شود؟

بوریس جانسون روز سوم ژانویه با حضور در برنامه تلویزیون بی بی سی با اشاره به امکان تعطیلی مدارس خاطرنشان کرد: «‌احتمال دارد طی هفته های آینده مجبور شویم محدودیتهای بیشتری برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا اعمال کنیم.» در برخی از مناطق از جمله لندن که شیوع ویروس کرونا بیش از حد گسترش یافته است، بازگشایی مدارس که از روز چهارم ژانویه پیش بینی شده بود، به تعویق افتاده است. اما با این حال بازگشایی مدارس در دیگر نقاط کشور طبق برنامه از قبل تعیین شده آغاز می شود. اتحادیه معلمان و دیگر نهادها در انگلیس با انتشار بیانیه های مختلف مخالفت خود را با بازگشایی مدارس اعلام کردند.

قرار است از روز چهارم ژانویه واکسیناسیون با واکسنی که شرکت داروسازی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد تولید کردند، در انگلیس آغاز شود. نخست وزیر انگلیس در همین زمینه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سه ماه آینده دهها میلیون نفر در انگلیس واکسینه شوند، گفت: تا بهار آینده وضعیت پیشگیری شیوع ویروس کرونا بهبود خواهد یافت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.