ظهور مجدد داعش چطور رقم خورد؟

داعش در سال‌های اخیر دست به حملاتی پراکنده در سوریه زد اما در مرداد ماه، حمله تروریستی با استفاده از پهپاد و… به یک مراسم نظامی، جان ۵۳ نفر از سوری‌ها را گرفت. این یکی از مرگبارترین حملاتی بود که گروه داعش پس از کم شدن قدرت خود به آن دست زد.

به گزارش تازه‌نیوز، از دست دادن سرزمین‌های تصرف شده از سوی داعش این گروه را به شدت ضعیف کرد. تقریبا سه سال است که داعشی‌ها در عراق حملاتی را انجام می‌دهند که در مقایسه با جنایات این گروه در گذشته، برد کمی دارد. بیشتر این حمله‌ها در مناطقی صورت می‌گیرد که سکنه چندانی ندارند. در حملاتی که در مرز عراق و سوریه صورت می‌گیرد، اغلب تنها نیروهای داعش هستند که به دست نیروهای نظامی عراقی کشته می‌شوند.

در سوریه اوضاع کمی پیچیده‌تر است. گروه داعش در شمال و شرق این کشور، در شرایطی که هنوز دولت مرکزی تسلط کامل بر خاک خود ندارد دیده می‌شود. این گروه در سال‌های اخیر دست به حملاتی پراکنده در سوریه زد اما در مرداد ماه، حمله تروریستی با استفاده از پهپاد و… به یک مراسم نظامی، جان ۵۳ نفر از سوری‌ها را گرفت. این یکی از مرگبارترین حملاتی بود که گروه داعش پس از کم شدن قدرت خود به آن دست زد. در آبان‌ماه هم حمله دیگری به نیروهای نظامی در سوریه باعث زخمی و مجروح شدن ۲۰ نفر در سوریه شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.