مایلی‌کهن به سیم آخر زد؛ ماجرای گناه کبیره باقری چیست؟

مایلی کهن گفت: گل محمدی را می‌توانند برگردانند. چرا برنگردد؟ نتایجی که این مربی گرفته بود مگر بهترین نبود؟ آقای کریم باقری کجاست؟ ایشان گناه کبیره کرده است؟

به گزارش تازه‌نیوز، محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره اتفاقات این روز‌های فوتبال کشور، ماجرا‌های پرسپولیس، عملکرد تیم ملی و ضمنا رد شدن شکایت امیرقلعه‌نویی صحبت کرد.

مایلی کهن در ابتدا درباره شکایت قلعه نویی از خودش که خبر رد آن منتشر شده به اطلاعات آنلاین گفت: این حکم را به من ابلاغ کردند. قبلا گفته بودم آماده هر دو صورت هستم. وحشتی نداشتم. از این حکم خوشحال نشدم، چون موردی نبود. شما ببینید که افراد در مناصب بالا صبح تا شب در مملکت به هم اهانت می‌کنند و اتفاقی نمی‌افتد. ما هم اینجا بزرگ شدیم و یک کم یاد گرفته ایم. بچه‌های ما می‌خواهند چه شوند؟

وی در ادامه درباره پرسپولیس و این بحث که گفته می‌شود برای جانشینی یحیی گل محمدی گزینه داخلی وجود ندارد گفت: نمی‌دانم. اگر اینگونه است در فوتبال را گِل بگیرید. ما این همه مراکز آموزشی در داخل داریم. اگر شرایط ما از نظر مالی خوب نیست چطور برای خارجی‌ها پول داریم. برای برون رفت از این موضوع باید فکر درست شود. مشکل دو تیم استقلال و پرسپولیس این است که مدیرعامل ندارند. آقایان درویش و خطیر در واقع کارمند وزارت ورزش هستند. اگر به معنای واقعی باشگاه بودند این اتفاقات نمی‌افتاد. مجمع دارند و باید از مجمع هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شود. مدیران رئال و بارسلونا چند سال آن پست را دارند؟ ببینید آنها چگونه مدیرعامل انتخاب می کنند.

مایلی کهن درباره بحث حضور برانکو در پرسپولیس گفت: خود آقای گل محمدی چه ایرادی داشت؟ چه شد که ول کرد و رفت؟ یعنی همه چیز گل و بلبل بود که رها کرد و رفت؟ الان نگاه کنید به تیم ملی. زمان خود من در کنارم آقایان جهانپور، فریادشیران و صالح نیا بودند. ما حتی پزشک نداشتیم در مسابقات مقدماتی. برخی دوستان که دوستشان هم دارم و مسئولیت داشتند می‌گفتند حضور پزشک ضرورتی ندارد. الان فقط ۲۴ نفر همراه تیم ملی هستند. این‌ها در عکس شان بوده اند. خیلی‌ها هم در آن عکس نبودند. مثلا در آن عکس آقای تاج نبوده است. بعد می‌گوئیم پول نداریم. مشکل ما این است که پول داریم منتهی جای درست هزینه نمی‌شود.

وی افزود: گل محمدی را می‌توانند برگردانند. چرا برنگردد؟ نتایجی که این مربی گرفته بود مگر بهترین نبود؟ آقای کریم باقری کجاست؟ ایشان گناه کبیره کرده است؟ چرا سیدجلال حسینی رفته است؟ یک مقدار باید بی معرفت نباشیم.

مایلی کهن در ادامه  گفت: اگر آقا یحیی رفته، آقای درویش هم باید برود. برای سرمربیگری تیم هم باید اول مشخص شود وضعیت باشگاه چه می‌شود. خصوصی می‌شود یا نه؟ می‌گویند بدهیم وزارت اقتصاد، خب این اتفاق بیفتد که بدتر از قبل است؛ دولتی‌تر می‌شود.

وی درباره حضور محرم نویدکیا در راس کادر فنی صنعت نفت آبادان گفت: کارش خیلی کارش سخت است و امیدوارم موفق شود و نسوزد. با من صحبتی نکرد. البته او خیلی آرام و بی حاشیه است. نتایج او در سپاهان از مورایس بهتر بود، با توجه به هزینه‌هایی که شده بود و با مقایسه آن هزینه‌ها با هزینه‌های امروز آنها.

مایلی کهن درباره بازی اول تیم ملی برابر فلسطین و همچنین دیدار با هنگ کنگ گفت: من اکثر بازی‌ها را می‌بینم. غیر از یکی دو تا تیم، تیم بدی ندیدم. حتی فلسطین تیم گردن کلفتی بود. دیدید که چقدر هم خشن بودند. جام ملت‌ها همیشه دشوار بوده است.

وی درباره صحبت‌های اخیر قلعه نویی که گفته در گذشته قهرمانی در جام ملت‌ها آسان‌تر بود گفت: مثلا چه زمانی؟ پیش از انقلاب تعداد تیم‌ها کمتر بوده است و فوتبال انقدر پیشرفت نکرده بود و علاقه‌مند نداشت، اما کار آسان نبوده است.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره شانس قهرمانی مان در جام ملت‌ها گفت: چرا نتوانند قهرمان شوند؟ ولی کار سخت است.

وی افزود: شما دیشب بازی عربستان و عمان را دیدید؟ دو تیم فوتبال خوبی را انجام دادند. البته سرمربی عربستان چند بازیکن را به دلیل بی نظمی کنار گذاشته است. اگر من کار مانچینی را می‌کردم اعدامم می‌کردند. البته دیشب هم تا پای دار رفت، ولی بازی را برد. فوتبال همین است؛ در یک صدم ثانیه شما پادشاه می‌شوید و متقابلا ممکن است به بدترین آدم روی زمین مبدل شوید.

وی در پایان درباره بحث داغ بازگشت برانکو به پرسپولیس گفت: فضا گرم شده برای حضور آقای برانکو. در مصاحبه‌ای خواندم که ایشان گفتند همسرم موافقت کند می‌آیم. این یک مدل بازارگرمی است. بالاترین مقامات کشور ما مثل ایشان در ایران زندگی نمی‌کردند. یعنی نرخ را ببرید بالا تا بیایم. در واقع ما میهمان هستیم و ایشان صاحب خانه. از خدایش است که بیاید. چه جایی بهتر از اینجا؟ منتهی ما پول هایمان را اینجا خرج می‌کنیم و دو استادیوم که زیرساخت درست داشته باشد نداریم و فکر سازندگی نیستیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.