صعود رویایی اردن با تصمیم جنجالی فغانی +ویدئو

تیم ملی فوتبال اردن با کامبکی رویایی، مقابل عراق به برتری سه بر دو دست یافت تا صعود جنون‌آمیزی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا داشته باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، ایرنا نوشت: دیدار تیم‌های ملی عراق و اردن از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵ در ورزشگاه الخلیفه با قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۳ بر ۲ تیم ملی اردن به پایان رسید.

تیم ملی عراق موفق شده بود در گروه D این رقابت‌ها با ۹ امتیاز مقتدرانه بالاتر از ژاپن راهی مرحله حذفی شود و در مقابل تیم ملی اردن نیز در گروه E این رقابت‌ها بعد از بحرین و کره‌جنوبی با چهار امتیاز به عنوان یکی از چهار تیم برتر رتبه سوم پا به این مرحله گذاشته بود.

برخلاف انتظارها این تیم ملی اردن بود که بازی را بهتر آغاز کرد. بهترین موقعیت اردن در دقیقه ۲۸ توسط علی علوان از دست رفت، این بازیکن از نیمه زمین عراق در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان این تیم قرار گرفت که در نهایت ضربه او را جلال حسن به خوبی راهی کرنر کرد. جلال حسن در ادامه نیز ۲ مهار خیلی خوب دیگر داشت و با درخشش خود مانع از باز شدن دروازه عراق شد.

سرانجام تیم ملی اردن مزد بازی بهتر خود را در دقیقه ۱+۴۵ گرفت. پاس اشتباه مدافع عراق در نیمه زمین به یازان النایمت رسید و این بازیکن با سرعت بالا خود را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد و با یک ضربه چیپ تماشایی قفل دروازه جلال حسن را باز کرد.

تیم ملی عراق در نیمه دوم کاملا نبض بازی را در دست گرفت و موقعیت‌های پرتعدادی را بر روی دروازه اردن ایجاد کرد. سرانجام در دقیقه ۶۸ فشار عراق جواب داد و ناطق مدافع جلو کشیده این تیم موفق شد روی ارسال علی‌جاسم از روی نقطه کرنر و با ضربه سر دروازه یزید ابولیلا را باز کند.

این پایان کار نبود و تیم ملی عراق در کمتر از ۱۰ دقیقه موفق شد کامبک خود را تکمیل کند. ارسال بازیکن عراق از جناح راست خط دفاعی اردن در محوطه جریمه به ایمن حسین رسید و این بازیکن با یک ضربه تماشایی موفق شد گل دوم عراق و گل ۶ خود در این رقابت‌ها را به ثمر برساند. حسین به دلیل خوشحالی جنجالی به سمت هواداران اردن، با دریافت کارت زرد دوم از سوی علیرضا فغانی، از زمین بازی اخراج شد تا کار برای تیم ملی عراق در ادامه دیدار دشوار شود.

جلال حسن همانند نیمه اول بعد از اخراج ایمن حسین و فشارهای تیم ملی اردن با واکنش‌های تماشایی مانع از باز شدن دروازه عراق شد. در دقایق پایانی یک‌بار دیگر روند بازی عوض شد. در دقیقه ۵+۹۰ یزدان العرب موفق شد روی دفع ناقص جلال حسن دروازه خالی را باز کند و گل تساوی را به ثمر رساند.

این پایان کار نبود و تنها ۲ دقیقه بعد ال راشدان موفق شد با یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه گل سوم اردن را وارد دروازه عراق کند تا جواب کامبک عراق را در دقایق پایانی بدهد و این تیم در پایان یک بازی جنون‌آمیز، راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

با این نتیجه تیم ملی اردن باید در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل تیم ملی تاجیکستان قرار بگیرد.

ترکیب ابتدایی عراق:

جلال حسن، احمد یحیی، سولاکا، سعد ناطق ناجی، علی عدنان، اوساما رشید، ال اماری، یوسف امین، علی جاسم، ابراهیم بایش، ایمن حسین.

ترکیب ابتدایی اردن:

یزید ابولیلا، عبدالله نصیب، یزان ال عرب، سالم العجالین، احسان حداد، نذار الرشیدان، عاید، مردی، علوان، موسی التعمری ، یازان النایمت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.