واکنش متفاوت رسانه‌های عربی به شکست سوریه مقابل ایران

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در رسانه های عربی بازتاب داشت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، جدال تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ در ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت این ایران بود که با نتیچه ۵ بر ۳ به پیروزی دست پیدا کرد و راهی دور بعد شد.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در رسانه های عربی بازتاب داشت.

الرای قطر: ایران به ماجراجویی سوریه پایان داد

این روزنامه قطری با تیتر” ایران به ماجراجویی سوریه پایان داد” نوشت: ایران به ماجراجویی تیم ملی فوتبال سوریه در ضربات پنالتی پایان داد. تیم ملی فوتبال ایران در این بازی توانست توسط مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ پیش افتد اما عمر خربین در دقیقه ۶۴ گل تساوی را به ثمر رساند تا کار در پایان ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شود.

دیدار برابر ایران بسیار هیجان انگیزه بود و فرصت های زیادی روی دروازه دو تیم خلق شد. هم احمد مدنیه سنگربان سوریه و هم علیرضا بیرانوند سنگربان ایران در این بازی درخشیدند. ایران با پیروزی که در این بازی به دست آورد شنبه دیدار بسیار سختی برابر ژاپن پرافتخار ترین تیم تاریخ جام ملت های آسیا خواهد داشت.

beinsports: ایران به سختی سوریه را شکست داد

تیم ملی فوتبال ایران در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف سوریه رفت و به سختی و در ضربات پنالتی توانست به پیروزی دست پیدا کرد.

تقابل دو تیم در ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی شانس به ایران لبخند زد و توانست به پیروزی دست پیدا کند تا حریف ژاپن در یک هشتم نهایی شود.

این مطالب را هم ببینید:

سانا: سوریه در پنالتی برابر ایران شکست خورد

خبرگزاری سوریه در واکنش به شکست تیم ملی فوتبال این کشور برابر ایران نوشت: جدال تیم ملی فوتبال سوریه و ایران در ۱۲۰ دقیقه برنده نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. مهدی طارمی برای ایران و عمر خربین برای سوریه از روی نقطه پنالتی گل زدند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود که در نهایت ایران برنده این بازی شد و در یک هشتم به مصاف ژاپن خواهد رفت.

الریاضیه: ضربات پنالتی باعث حذف سوریه از آسیا شد

این روزنامه عربستانی هم در واکنش به پیروزی سخت ایران برابر سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا نوشت: جدال حساس ایران و سوریه در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. این بازی هیجان انگیز و جذاب بود به طوریکه دو تیم فرصت های زیادی را روی دروازه ها خلق کردند و هر دو دروازه بان شب خوبی را پشت سر گذاشتند. ایران با این پیروزی به یک چهارم نهایی صعود کرد و جدال بسیار سختی در این مرحله برابر ژاپن پرافتخارترین تیم جام ملت های آسیا خواهد داشت.

شفق نیوز: لبخند پنالتی ها به ایران

این روزنامه عراقی هم در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه نوشت: تیم ملی فوتبال سوریه بعد از شکست برابر ایران در ضربات پنالتی از جام ملت های آسیا قطر خداحافظی کرد. ایران در نیمه نخست این بازی با تک گلی که مهدی طارمی به ثمر رساند پیروز به رختکن رفت اما در نیمه دوم سوریه جبران کرد و توسط عمر خربین گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۹۱ مهدی طارمی از بازی اخراج شد با این حال سوریه از برتری عددی خود استفاده نکرد و بازی در ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۱ بر ۱ تمام شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و این ایران بود که در ضربات بخت و شانس به پیروزی رسید.

france۲۴ عربی: ایران با حذف سوریه حریف ژاپن شد

این روزنامه عربی هم در واکنش به پیروزی ایران نوشت: تیم ملی فوتبال ایران باوجود یک بازیکن کمتر توانست سوریه را در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا شکست دهد و حریف ژاپن در یک چهارم شود.

این بازی فرصت های زیادی داشت . ایران در دقایق پایانی نیمه دوم ۱۰ نفره شد و مهدی طارمی به خاطر کارت زرد دوم از بازی اخراج شد با این حال سوریه نتوانست در وقت های اضافی دروازه ایران را تهدید کند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. ایرانی ها همه پنالتی های خود را تبدیل به گل کردند اما سوریه یک پنالتی از دست داد تا به این ترتیب ایران که آخرین قهرمانی خود در جام ملت های آسیا را در سال ۱۹۷۶ به دست آورده است حریف ژاپن در یک هشتم نهایی شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.