خبر بد: افزایش ورود سلاح و سرقت مسلحانه در کشور!

اخبار غیر رسمی نشان از افزایش ورود غیر قانونی سلاح به کشور و همچنین رشد آمار سرقت مسلحانه در یکسال گذشته حکایت دارد.

به گزارش تازه نیوز، اخبار ورود سلاح به کشور نگران کننده است. برخی منابع معتقدند کشور از نظر ورود سلاح به حالت اشباع رسیده است! براساس گزارش یکی از نهادهای امنیتی، میزان ورود اسلحه و مهمات به کشور در مقایسه با سال های گذشته به شدت افزایش یافته است. به طوری کشور در این مورد به حالت اشباع رسیده است.

از سوی دیگر خبر رسیده که میزان سرقت های مسلحانه در 9 ماه اخیر در حدود 15 درصد افزایش یافته است.

همچنین تعداد نزاع و درگیری فردی نسبت به سال گذشته 10 درصد و نزاع گروهی و دسته جمعی نسبت به سال گذشته در حدود 14 درصد افزایش یافته است.

میزان سرقت در 9 ماه اخیر نیز حدود 10 درصد افزایش داشته است.

همین آمار باعث شده که نیروی انتظامی، با دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید، اقدامات عملیاتی گسترده و ضربتی را در دستور کار خود قرار دهد.

چندی پیش اخباری از برخورد قاطع نیروی انتظامی با برهم زنندگان امنیت در شهرهای مختلف منتشر شد. اخباری که رضایت مقام های عالی رتبه کشور را نیز در پی داشت. همچنین اقدامات عملیاتی در خصوص شناسایی و برخورد با نا امنی در شهرهای مختلف نیز موید این رفتار ضربتی است. انتشار فیلم هایی از سرقت مسلحانه و یا نزاع های خیابانی با سلاح، عامل اصلی برنامه ریزی جدید برای برخورد با این نا امنی ها شده است.

خبرها حاکی است برخی اقدامات قضایی نیز به این رفتار نیروی انتظامی در برخورد با بزهکاران موثر بوده و باعث دلگرمی مردم در اراده برخورد سخت با این افراد شده است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.