آخرین خبرها از ویروس انگلیسی، واکسیناسیون و مرگ لحظه‌ای مردم!

رسانه‌های آمریکایی با بیان اینکه نخستین مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در نیویورک شناسایی شده است، نوشتند: هر ۳۳ ثانیه یک نفر در آمریکا جان خود را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست می‌دهد.

به گزارش تازه نیوز، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک دیروز دوشنبه اعلام کرد نوع بسیار واگیردار ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شده بود، در نیویورک مشاهده شده است. کومو طی یک نشست خبری گفت: «به تازگی آزمایش کرونای نوع جدید ویروس کرونا در یک مرد ۶۰ ساله مثبت اعلام شده، اما حال وی در حال بهبود است».

گفته می‌شود این مرد میانسال در یک فروشگاه طلا و جواهر در نیویورک به این بیماری مبتلا شده است. کومو در این نشست خبری از ابتلای سه فرد دیگر به نوع جهش یافته ویروس کرونا خبر داد، اما در عین حال تاکید کرد هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا آن‌ها به نوع جدید ویروسی که از انگلیس آمده مبتلا شده‌اند یا خیر.

فرماندار نیویورک با اشاره به وضعیت مرد میانسال ۶۰ ساله افزود: «این مرد به تازگی هیچ سفری نداشته و بی‌تردید ابتلای وی به نوع جدید ویروس کرونا از شخص دیگری بوده که خود هم اطلاعی از بیماریش نداشته است».

نوع جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس مشاهده شد، پیش از نیویورک، در ایالت‌های کلرادو و کالیفرنیای آمریکا نیز مشاهده شده بود.

همزمان شبکه خبری سی ان ان هم در گزارشی اعلام کرد: در حالیکه چند هفته‌ای از آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در ایالات متحده می‌گذرد، نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا همچنان بالا است و در هر ۳۳ ثانیه یک آمریکایی در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان می بازد.

ویروس کرونا و دسامبر مرگ‌بار

سی ان ان نوشت: در حالی که در روزهای آغازین تزریق واکسن کرونا در آمریکا، واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر تا پیش از آغاز سال جدید میلادی هدف گذاری شده بود، اکنون ایالات متحده در مسیر مبارزه با کووید-۱۹ با چالش‌های جدید و گسترده ای روبرو است.

براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، طی هفته گذشته، هر روز به طور متوسط دو هزار و ۶۳۷ هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این آمار یعنی به طور متوسط هر ۳۳ ثانیه یک نفر جان می‌دهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد ماه دسامبر (۱۱ آذر تا ۱۱ دی) که در آن ۷۷ هزار و ۵۷۲ نفر در آمریکا جان خود را از دست دادند، مرگبارترین روزهای این بیماری همه گیر در آمریکا بوده و احتمال می‌رود این مرگ و میرها با افزایش سرعت ابتلا و بستری شدن در بیمارستان‌ها شدت گیرد. به گونه‌ای که تنها دوشنبه ۱۲۸ هزار و ۲۱۰ نفر در سراسر آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند. به گفته کارشناسان بهداشت، ایالات متحده در طول هفته گذشته هر روز به طور متوسط شاهد ابتلای ۲۱۳ هزار و ۴۳۷ نفر بوده است.

واکسیناسیون کند است!

پزشکان نگران هستند شیوع شدید کووید-۱۹ بیمارستان‌های بیشتری را فراتر از ظرفیت خود تحت فشار قرار داده و منجر به مرگ و میر شود و این در حالی است که روند واکسیناسیون با سرعت پیش بینی شده جلو نمی‌رود.

روز دوشنبه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرد که حدود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن در کشور توزیع شده است، اما تنها چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسن شده‌اند. این رقم بسیار عقب‌تر از هدفی است که دولت دونالد ترامپ مطرح کرده بود و لذا با این وضعیت آمریکا ماه‌ها تا مصونیت گله‌ای فاصله دارد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۲۱ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر۳۶۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.