تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف به کجا رسید؟

حالا اما با گذشت بیش از 9 ماه از تصویب این طرح در مجلس، نه شورای نگهبان نظر خود درباره این طرح را اعلام کرده و نه مجلس اقدامی داشته است؛ لااقل در رسانه‌ها.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه اعتماد درباره سرنوشت طرح تحقیق‌وتفحص از سازمان اوقاف گزارشی دارد. در بخشی از این مطلب آمده است:

نمایندگان مجلس که داعیه شفافیت دارند و آرای خود را در سامانه شفافیت داوطلبانه منتشر می‌کنند، از انتشار آرای خود به طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف امتناع می‌کنند و پاسخی هم درباره چرایی آن نمی‌دهند. مشخص نیست دلیل این اقدام از سوی نمایندگان داعیه‌دار شفافیت چیست و از کجا ناشی می‌شود. البته که طبق تبصره ۷ از ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، «تحقیق و تفحص مجلس شامل شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرونده‌های جریانی مراجع قضایی و امور ماهیتی قضایی نمی‌شود و در مورد دستگاه‌هایی که زیرنظر مقام معظم رهبری هستند با اذن معظم‌له امکان تحقیق و تفحص توسط مجلس وجود دارد»؛ و سازمان اوقاف یکی از این سازمان‌ها به شمار می‌رود.

در جریان تصویب این طرح در صحن مجلس نیز، هیچ یک از نمایندگان، اعضای هیات‌رییسه مجلس و حتی رییس جلسه و اداره قوانین، اشاره‌ای به لزوم اخذ اذن از مقام رهبری نکردند که در نوع خود عجیب است.

 

حالا اما با گذشت بیش از ۹ ماه از تصویب این طرح در مجلس، نه شورای نگهبان نظر خود درباره این طرح را اعلام کرده و نه مجلس اقدامی داشته است؛ لااقل در رسانه‌ها.

اما با وجود آنکه سازمان اوقاف از جمله سازمان‌های حاضر در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است، همچنان پس از گذشت حدود ۴ ماه از ثبت درخواست در اختیار گذاشتن مدارک و اطلاعاتی از این سازمان، هیچ پاسخی از سوی این سازمان ارایه نشده است؛ حتی پاسخی مبنی بر اینکه اطلاعات نمی‌دهیم هم واصل نشده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.