پیام ویژه رهبر انقلاب برای دکتر سحابی و نگرانی حزب‌الله!

نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات از نگرانی برای انتشار پیام رهبر انقلاب برای فوت مرحوم سحابی خبر داد.

به گزارش تازه نیوز، رابطه رهبر انقلاب با دکتر سحابی و پیام ایشان برای فوت مرحوم یدالله سحابی ظاهرا کمی حاشیه داشته است. مهدی نصیری، سردبیر سابق روزنامه کیهان در مصاحبه‌ای با حجت الاسلام محمود دعایی، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات به اتفاقات اوایل انقلاب پرداخت.

در بخشی از این گفتگو، سید محمود دعایی به نکته جالبی درباره رهبر انقلاب اشاره می‌کند. مشی خاص رهبری که گاهی آنطور که باید برای افکار عمومی باز نمی‌شود.

متن این بخش از گفتگوی نصیری و دعایی را با هم مرور می‌کنیم:

نصیری: چند سال پیش ایشان(رهبر انقلاب) مرحوم ایرج افشار را دعوت می کنند خودشان. و آنجا می آیند دو سه ساعت حالا ساعتش ولی زمانی می نشینند با هم صحبت می کنند حرف می زنند. سوال من این است که چرا این مشی یا این هم بگویم برای ثبت اگر خلاف بود بعد تکذیب کنند در سال  ۷۳ که آقای بازرگان مرحوم می شوند ایشان پیام تسلیتی می نویسند که حضرتعالی به من فرمودید که شما حامل این نامه و پیام تسلیت به آقای دکتر یزدی باشید سال ۸۴

دعایی: به آقای سحابی!

نصیری: بله به آقای سحابی؛ معذرت می خواهم. سال ۸۴ آقای دکتر سحابی فوت می کنند و ایشان باز پیام تسلیتی می نویسند خیلی پیام تسلیت غرّا که وقتی ایشان پیام تسلیت را می دهند به دفتر که در رسانه ها منتشر شود حالا از فرزندان ایشان یا بعضی از اعضای دفتر مشورتاً خدمت ایشان می گویند که این اگر منتشر شود در حزب الله بازتاب های تندی خواهد داشت و اینها همه معترض خواهند شد که چرا اینقدر از آقای سحابی که دبیر کل نهضت آزادی بوده شما تجلیل کردید. ایشان در پاسخ می گویند که حزب الله باید سطح تحلیلش را بالاتر ببرد و مسئله ای نیست منتشر شود. حالا سوال من اینجا این است که چرا این مشی همراه با شرح صدر ایشان در میان اقشار حزب الهی و انقلابی تر ما بسط پیدا نمی کند؟ اینجا چه ماجرایی است چه مانعی برای این مسئله ست؟

دعایی: این معذوریت ایشان است یعنی جریانی که باید منویات ایشان را و به هر حال نظریات این چنینی ایشان را در مسائل مختلف عرضه کند شاید با احتیاط یا با خست یا با هر دلیلی کوتاهی کردند.

متن پیام رهبر انقلاب را اینجــــا بخوانید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.