اینکه مجلس دائم به صداوسیما پول بیشتری می‌دهد یعنی نگران انتخابات ۱۴۰۰ است

آقایان دنبال افزایش نرخ دلار هستند و ادعا می‌کنند که این تفاوت نرخ را به صورت یارانه بین مردم تقسیم می‌کنیم. مگر چه موفقیتی در دوره قبلی یارانه حادث شد که دوباره به دنبال این رویکرد هستید، جز آنکه این روزها در آستانه انتخابات قرار داریم؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از انتخاب، یک کارشناس اقتصادی در واکنش به افزایش چندباره بودجه صداوسیما در مجلس، گفت: شما به تلویزیون پول می‌دهید تا بتوانید در آن به دولت و رقیب به راحتی فحش بدهید و توهین کنید و اتهام بزنید. امروز تندرو‌ها واقعا نگران هستند و فهمیدند که اگر ارز ارزان شود و اقتصاد کشور ثبات پیدا کند و برجام احیا شود، حتی با کمک شورای نگهبان هم شانسی برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهند داشت.

مهدی پازوکیT در پاسخ به این پرسش که چرا مصوبات و پیشنهادات اقتصادی مجلس همچون افزایش چندباره بودجه سازمان صداوسیما با شعار‌های اقتصادی آن در تعارض و تناقض است، گفت: دلیل اصلی این تناقض، آن است که رویکرد مجلس کاملا سیاسی و جناح است. آن‌ها با یک روش و منش انتخاباتی و جناحی تصمیم به حمایت از صداوسیما گرفتند و ما نتایج این حمایت‌ها را کمابیش در همین مدت در برنامه‌های صداوسیما نیز شاهد بودیم.

این کارشناس اقتصادی افزود: اینکه افرادی در برنامه‌های زنده تلوزیون حضور یافته و رسما و صراحتا به دولت توهین کرده و مقامات دولت را در مظان اتهامات سنگین مثل رانت و فساد قرار می‌دهند، نشان می‌دهد که آنان درصدد آن هستند که از طریق این سازمان فضای کشور را دچار ناامیدی و یاس کنند. اخیرا یک جوانی از نمایندگان تهران در مجلس در یکی از برنامه‌های صداوسیما حاضر شده بود که من بعد از شنیدن ادبیات و بیان ایشان به حال مردم تهران قبطه خوردم. اینکه یک روزی افرادی، چون بازرگان، هاشمی رفسنجانی و … نماینده مردم تهران بودند و حالا چه افرادی قرار است نماینده مردم تهران در مجلس باشند! این افراد حتی اخلاق اسلامی هم ندارند.

این اقتصاددان ادامه داد: متاسفانه سازمان صداوسیما کاری کرده که مردم ایران نه تنها برنامه‌های سیاسی و تحلیلی آن را دنبال نمی‌کنند، بلکه رغبتی برای تماشای برنامه‌های سرگرمی و فیلم و سریال آن را هم ندارند. مردم رفته رفته اسم بازیگران و هنرمندان ایرانی فعال در صداوسیما را فراموش کرده‌اند و این در حالی است که در همین مدت، سریال‌ها، فیلم‌ها، بازیگران و هنرمندان ترکیه‌ای نزد مردم محبوبیت بدست آوردند و ترکیه از همین طریق فرهنگ خودش را به کشور ما صادر کرده است.

پازوکی خاطرنشان کرد: زمانی در همین صداوسیما برنامه‌های مناظراتی برگزار میشد و نظرات مختلف بیان می‌شدند، ولی حالا یک نماینده جوان تهران که سابقا در جریان سخنرانی ریس جمهوری در یکی از دانشگاه‌های تهران اقدام به درگیری با دانشجویان کرده بود، خیلی راحت از ترببونی که قرار است برای مردم باشد، با ادبیات و علم نادرست و پراشتباه علیه دولت حرف می‌زند و کسی به او کاری ندارد. قطعا در چنین شرایطی مشخص است که چرا مجلس باید اینگونه و چندباره بودجه صداوسیما را افزایش بدهد و اتفاقا همان نماینده جوان یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه باشد.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم بار‌ها شعار و وعده حل مشکلات اقتصادی داده، ولی هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است، گفت: شما به تلوزیون پول می‌دهید تا بتوانید در آن به دولت و رقیب به راحتی فحش بدهید و توهین کنید و اتهام بزنید. امروز تندرو‌ها واقعا نگران ۱۴۰۰ هستند و فهمیدند که اگر ارز ارزان شود و اقتصاد کشور ثبات پیدا کند و برجام احیا شود، حتی با کمک شورای نگهبان هم شانسی برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهند داشت. واقعیت این است که این‌ها دنبال منافع ملی و خدمت به مردم نیستند و در این مسیر صداوسیما را نیز با خود همراه کرده‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: امروز تریبون صداوسیما در اختیار تندروترین افراد جریان اصولگرایی است؛ بنابراین دلیل اینکه مجلس در چند نوبت بودجه صداوسیما را افزایش داده است و اخیرا در نظر گرفته که یک درصد از بودجه عمرانی کشور را در اختیار صداوسیما قرار بدهد، کاملا مشخص است. امروز شبکه سه صداوسیما به یکی از تریبون‌های اصلی جریان‌های تندرو بدل شده است. این شبکه حتی حاضر به حضور چهره‌ای مانند فردوسی پور که محبوب دل مردم است، نیست، آن به هم به جرم آنکه از جریان‌های تندرو تبعیت نکرده است.

پازوکی با بیان اینکه اگر این نگاه و رویکرد افراطی و تندروی در انتخابات آینده پیروز شود، کشور با مشکلات اساسی و بزرگ اقتصادی مواجه شده و از نظر اقتصادی کشور کاملا دچار وابستگی کامل به قدرت‌های اقتصادی جهان خواهد شد، گفت: متاسفانه امروز در کشور ما اقتصاد در خدمت سیاست قرار گرفته است و در چنین شرایطی تندرو‌ها علاقه ندارند که مردم به رفاه و آسایش اقتصادی برسند. این در حالی است که در دوران انقلاب هیچ کسی به دنبال گسترش، فقر، ظلم و فساد نبود که امروز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم رویکرد کاملا جناحی و سیاسی دارد، گفت: اگر نمایندگان مجلس واقعا به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند، چرا معافیت‌های مالیاتی را لغو نمی‌کنند تا همه مشمول مالیات شوند و در این میان هرکسی درآمدش بیشتر بود، ملزم به پرداخت مالیات و هرکسی کمتر بود، تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد؟ اگر این مجلس راست می‌گوید چرا هزینه‌های اضافی را از دولت برنمی‌دارد و به بخش خصوصی اجازه فعالیت نمی‌دهد؟ اگر مجلس راست می‌گوید چرا سری به مدارس مناطق محروم نمی‌زند؟

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مجلس باید اصلاح ساختار بودجه را از خودش شروع کند، گفت: ساختمان مجلس رفته رفته به میدان شهدا نزدیک می‌شود، ولی چرا در این دوران گذشته تا امروز هیچگاه مجلس به فکر تنظیم بودجه خودش نبوده است؟ دلیل همه این اتفاقات روشن است؛ واقعیت این است که مجلس دنبال منافع جناحی و سیاسی خودش بوده و هیچ نگاهی به مشکلات مردم ندارد. وگرنه دلیلی برای افزایش بودجه صداوسیما وجود ندارد. همین سازمان صداوسیما می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مشخص و صرفا با تکیه بر آگهی و تبلیغات خودش اداره شود. سوال این است که چرا درآمد صداوسیما به صورت کامل و دقیق منتشر نمی‌شود؟ چرا تلویزیون اجازه شفافیت و روشنگری به هچکسی نمی‌دهد؟

این اقتصاددان، گفت: لایحه بودجه دولت اگرچه ایراداتی داشت، ولی در مجموع و در بسیاری از موارد بسیار بهتر از طرح مجلس است. آقایان دنبال افزایش نرخ دلار هستند و ادعا می‌کنند که این تفاوت نرخ را به صورت یارانه بین مردم تقسیم می‌کنیم. مگر چه موفقیتی در دوره قبلی یارانه حادث شد که دوباره به دنبال این رویکرد هستید، جز آنکه این روز‌ها در آستانه انتخابات قرار داریم؟

پازوکی تصریح کرد: این مجلس صرفا با مصوبات اقتصادی خودش دنبال حفظ منافع جریان خودش است و در این مسیر سعی می‌کند، اهداف خودش را محقق کند. جالب اینجاست که این مجلس در موضوعاتی مانند برجام و FATF همصدا با تندرو‌های آمریکایی شده است. وگرنه همین نمایندگان مجلس یکبار پاسخ بدهند که چرا بعد از برجام و رفع تحریم‌ها دولت یازدهم برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی توانست، نرخ تورم را تک رقمی کند؟ ثبات اقتصادی در آن دوران باعث اقبال عمومی از آقای روحانی شد و آنان نمی‌خواهند که این اتفاق دوباره تکرار شود.

این کارشناس اقتصادی اظهارکرد: همین امروز اکثریت اصولگرایان در مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد FATF خواستن در آستانه بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، این پیام را به جهان مخابره کنند که ایران از ارتباط با جهان استقبال نمی‌کند و خواهان روابط گسترده با جهان نیست. همین آقایان با افتخار در تلویزیون اعلام کردند که ما مجبور هستیم به دلیل عدم تایید FATF پول بیشتری را پرداخت کنیم. این پول مگر بر کسی جز تاجران ایرانی تحمیل می‌شود؟ همه این اتفاقات دارای کد‌های مشترکی است. کم اینکه آقای حدادعادل هم اخیرا اعلام کردند که در انتخابات آینده به دولتی مانند مجلس کنونی نیاز داریم!

وی با بیان اینکه مخالفت مجلس با مذاکره و برجام نشان دهنده یک رویکرد کاملا سیاسی و جناحی است، گفت: ایران در تاریخ کهن خودش هرجایی مذاکره کرده به موفقیت رسیده است، ولی همین نمایندگان مجلس در صدد رفتار‌های تنش‌زا هستند که دقیقا این رفتار مورد پسند حکومت‌های مخالف جمهوری اسلامی است. جالب اینجاست که همین آقایان به راحتی ویزا اروپا و آمریکا را دارند، ولی به خودشان لقب انقلابی و ضدآمریکایی داده و دیگران را طرفدار آمریکا می‌خوانند!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.