دعوای واکسن میان آلمان و اروپا بالا گرفت

تهیه واکسن کرونا حالا به یک چالش جهانی تبدیل شده و همه کشورها را درگیر کرده به طوری که آلمان هم سازندگان انگلیسی واکسن را برای تاخیر در ارسال، تهدید کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، دعوای خرید واکسن کرونا تقریبا همه کشورها را درگیر کرده است. نبود اعتماد از یک سو، آماده نشدن و یا تاخیر در ارسال واکسن از سوی دیگر و کمبود تجهیزات برای تسریع در واکسیناسیون حکمرانی در کشورهای اروپایی را هم با چالش مواجه کرده است.

خبرهای جدید حاکی است دولت آلمان واکسن ساز انگلیسی-سوئدی را در صورت تاخیر بیشتر در عرضه واکسن، به شکایت تهدید کرد.

ظاهرا این کمپانی با ترجیح اولویت توزیع واکسن در انگلیس، به تعهدات اروپایی خود عمل نکرده و واکسن را در قاره سبز کمتر توزیع کرده است.

این شرکت رسما اعلام کرده به دلیل بروز مشکل در یکی از کارخانجات واکسن سازی، فقط یک چهارم از واکسن‌های وعده داده شده به اتحادیه اروپا را تامین خواهد کرد.

در همین حال مقامات اتحادیه در بروکسل این شرکت را متهم به تبانی با انگلیسی‌ها برای توزیع ترجیحی واکسن در این کشور کرده‌اند.

در ایران هم خرید واکسن همچنان خبرساز است. وزیر بهداشت دیروز در سخنانی اعلام کرد: در ثبت واکسن، چهار منبع مهم جهان پیگیری می شود که یک منبع اروپایی است، یک منبع معبتر در کشور چین و یک سازنده در کشور روسیه و همچنین دو شرکت تولید کننده در کشور هندوستان هستند.

وی در این باره افزود: خوشبختانه پرونده ها رسیدگی شده و کار دارد به اتمام می رسد. این اقدامات علاوه بر آنچه که در سبد کووکس سازمان جهانی بهداشت داریم، است و امیدواریم بزودی بتوانیم اولین محموله ها برای واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر را وارد کشور کنیم.

در 24 ساعت گذشته در کشورهای مختلف جهان حدود 15 هزار 879 نفر به دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند. در بین این کشورها آمریکا با چهار هزار و 45 مرگ، انگلیس با 1631 فوتی، برزیل با 1206 مورد، آلمان با 988، آفریقای جنوبی 680، مکزیک 659، اسپانیا 591، روسیه 564، ایتالیا 541، فرانسه 417 و ایران هم متاسفانه با 91 مورد مرگ و میر داشتیم که گرچه این رقم در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان رقم کمتری است، اما باز هم مایه تاسف است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.