روزهای تلخ مردم گرسنه و بیکار و خشمگین!

مردم طرابلس این روزها دچار قحطی شده اند. بسیاری از آنها فاقد منبع درآمد ثابت هستند. نرخ بیکاری به شدت بالا و خدمات آموزشی، بهداشتی و شهرداری اسفبار است.

به گزارش تازه نیوز، سقوط تدریجی لبنان دغدغه جدید مردم طرابلس است. مشکلات متعدد در این کشور، گویی تمام شدنی نیست. شهروندان لبنانی دیگر شغلی ندارند که برای آن از منزل خارج شوند. آنها در عوض، در مراسم خاکسپاری قربانیان ترورهای سیاسی، جانباختگان کرونا و خودکشی، مرگ کودکان در اثر سوء تغذیه، قربانیان غفلت های دولت و کسانی که اشتیاق به زندگی را از دست داده اند، شرکت می کنند.

عرب نیوز در گزارشی از لبنان آورده است: مردم طرابلس این روزها دچار قحطی شده اند. بسیاری از آنها فاقد منبع درآمد ثابت هستند. نرخ بیکاری به شدت بالا و خدمات آموزشی، بهداشتی و شهرداری اسفبار است. خانواده های آبرومند فرزندان خود را برای گدایی یا دستفروشی به خیابان ها می فرستند.

این ظن وجود دارد که نیروهای سیاسی خاص مانع سرمایه گذاری در بندر طرابلس می شوند و نمی خواهند شهر از این وضعیت بحرانی رها شود. همچنین شواهدی از تمایل ترکیه برای اعمال نفوذ در شهر دیده می شود.

درحالی که کشورهای عرب خلیج فارس از نقش سنتی خود در حمایت از لبنان رویگردان شده اند، دیگر صاحبان قدرت در منطقه از این غیبت آنها بهره برداری می کنند. البته اگر وضعیت سیاسی این کشور، سامان پذیرد!

هشدارهای اطلاعاتی اسرائیل و لبنان در مورد نفوذ امنیتی ترکیه شامل ادعای یک منبع در لبنان است که ادعا می کند ترک ها مقادیر انبوهی از سلاح را به شمال ارسال کرده اند. از سوی دیگر اسرائیل بر آسمان لبنان تسلط دارد و عوامل ایران فرهنگ لبنان را آلوده کرده اند و هردو در تلاش برای به سرقت بردن روح این کشور هستند.در واقع سقوط تدریجی لبنان زیاد دور از ذهن نیست!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.