کنایه جالب رضا رشید پور به منتقدان برنامه‌اش+ فیلم

رضا رشید پور در بخشی از اجرای مسابقه تلویزیونی خود، به حواشی و انتقادات مطرح شده درباره کپی بودن برنامه‌اش از مسابقه تلویزیونی اسرائیلی پاسخ داد.

به گزارش تازه نیوز، افزایش انتقادات به رضا رشید پور که این روزها با تهیه کنندگی و اجرای مسابقه تلویزیونی “سیم آخر” مهمان خانه‌های مردم است، این مجری شناخته شده را مجبور به واکنش به این حواشی کرد.

او در برنامه اخیر خود با کنایه به پخش کنندگان این حواشی در پاسخی عجیب اطلاعات ارائه شده درباره خواستگاه این برنامه را ناقض دانست و گفت که “نه تنها برنامه را کپی کرده، بلکه سوالات مسابقه راهم ۲ نفر با کت و شلوار و عینک دودی از آن طرف می‌آورند!”

 

این واکنش رضا رشید پور پس از آن صورت گرفت که نشریه تایمز با انتشار گزارشی پخش مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با اجرای «رضا رشیدپور» از کانال تلویزیونی ایران را تقلیدی بدون رعایت حق کپی رایت، از مسابقه اصلی «بوم»(Boom) دانست که در سال ۲۰۱۴ از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اشغالگر صهیونیستی پخش می شد!

البته کپی کردن از برنامه‌های تلویزیونی خارجی در صداوسیما موضوع جدیدی نیست و پیش از این برنامه برنامه‌هایی چون اعجوبه‌ها با اجرای مهران غفوریان، دورهمی با اجرای مهران مدیری، عصر جدید با اجرای احسان علیخانی نیز همین مسیر را طی کرده‌اند.

کاهش جذابیت برنامه‌ها، افت کیفی سریال‌ها، کم شدن مخاطبان و موارد دیگر، از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که در سال‌های اخیر در تولیدات سازمان صدا وسیما دیده می‌شود. شاید برای گریز از این بحران است که مدیران و برنامه‌سازان سیما تصمیم گرفتند تا با کپی‌برداری از برنامه‌های محبوب خارجی، یا اصطلاحا بومی‌سازی و ایرانیزه کردن آنها، برای تلویزیون جذابیتی دست و پا کنند.

اگرچه عده‌ای معتقدند این مسئله امری عادی در دنیای تلویزیون‌ها است و در همه جای جهان با چنین اتفاقی روبه‌رو هستیم، اما بسیاری دیگر این مساله را نقصی اساسی برای نهادی بزرگ و گسترده مانند صدا و سیما می‌دانند و تاکید می‌کنند کپی کاری، بیشتر در شبکه‌های کوچک و غیر ملی با پوشش کم استفاده می‌شود.

رضا رشید پور

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.