بازهم پنهان‌کاری درباره آمار مرگ؛ این‌بار در روسیه!

برخی از منتقدان در ماه مه ۲۰۲۰ اعلام کرده بودند که تعداد موارد اعلام شده بسیار کمتر از آمارهای واقعی بوده و به عنوان مثال به استان داغستان اشاره کرده بودند که در آن بسیاری از افراد دارای علائم کووید-۱۹ بودند.

به گزارش تازه نیوز، پنهان‌کاری کرونایی در روسیه خبرساز شده است. موسسه رسمی آمار فدراسیون روسیه گزارش داد که از آغاز پاندمی تا پایان ماه ژانویۀ ۲۰۲۱، تعداد فوتی ها ۳۹۴ هزار نفر بیشتر از سال های قبل بوده است. این رقم با مقایسه مرگ های دوران پاندمی و میزان مرگ و میر در ماه های مشابه در سال های گذشته محاسبه می شود و یکی از بهترین شاخص ها به منظور محاسبه هزینه های جانی ناشی از کووید-۱۹ به شمار می آید.

محققان معتقدند که آمار واقعی قربانیان ممکن است بیشتر از اینها هم باشد. معاون نخست وزیر روسیه اواخر سال ۲۰۲۰ ناگزیر شده بود اعتراف کند که تعداد مرگ و میر ناشی از پاندمی بیش از ۱۸۰ هزار نفر بوده که با ۵۷ هزار نفر اعلام شده در آمارها مطابقت ندارد.

نشریه معتبر ایل جورناله چاپ ایتالیا درباره پنهان‌کاری کرونایی در روسیه نوشته: عناصر متعددی از بیمارستان های پر ازدحام گرفته تا مرگ و میر کادر سلامت از این امر حکایت دارند که روسیه به شدت هدف پاندمی قرار گرفته است. برخی از منتقدان در ماه مه ۲۰۲۰ اعلام کرده بودند که تعداد موارد اعلام شده بسیار کمتر از آمارهای واقعی بوده و به عنوان مثال به استان داغستان اشاره کرده بودند که در آن بسیاری از افراد دارای علائم کووید-۱۹ بودند.

لزوم کنترل ویروس جدید کرونا همواره یکی از اولویت‌های پوتین بوده است. وی قصد دارد تصویر کشوری را ایجاد کند که قادر به مقابله با شرایط سخت است تا مانع از آن گردد که مخالفان بتوانند از این موقعیت سوءاستفاده کرده و وی را بدنام نمایند.

پاندمی در فدراسیون روسیه در حال گذر از یک مرحلۀ فروکش است. اوج آن اواخر ماه دسامبر بود که در آن تا ۲۹۴۹۹ مورد جدید ابتلا در عرض ۲۴ ساعت نیز رسید. به نظر می رسد بهبود اوضاع با مصونیت طبیعی که بخش قابل توجهی از مردم پس از ابتلا به آن رسیدند و نیز موفقیت کارزار واکسیناسیون مرتبط باشد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.