نقشه انتخاباتی دلواپسان برای نابودی برجام در دولت روحانی

در هر دو کشور امریکا و ایران مخالفان برجام برای اینکه «دیپلماسی» در دولت روحانی به نتیجه نرسد فعالیت می‌کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، رضا نصری، کارشناس حقوق بین الملل درباره آینده برجام و تلاشهای داخلی و خارجی برای آن در رشته توییتی به برخی کارشکنی‌های مشکوک درباره عدم بازگشت به برجام پرداخت.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در هر دو کشور امریکا و ایران مخالفان برجام برای اینکه «دیپلماسی» در دولت روحانی به نتیجه نرسد فعالیت می‌کنند. در آمریکا، لابی‌های ایران‌ستیز به شدت فعال شده‌اند و تلاش می‌کنند با همسو کردن کنگره -و گروگان گرفتن سایر برنامه‌های بایدن- روند دیپلماسی را به تعویق بیندازند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند دولت بعدی در ایران -چنانچه یک دولت اصول‌گرا باشد- به دلیل ضعف فنی، گفتمان ضد دیپلماسی و وجاهت بین‌المللی، قادر به رسیدن به توافق با غرب نخواهد بود یا اینکه به خاطر ضعف‌های سیاسی و فنی امتیازات زیادی واگذار خواهد کرد.
برخی جریان‌ها در داخل کشور هم -عمدتاً به دلایل انتخاباتی- تحرکاتی علیه برجام انجام می‌دهند یا اینکه بدون هماهنگی با وزارت خارجه مواضعی اتخاذ می‌کنند که در مجموع مسیر دیپلماسی را با مانع مواجه می‌کند.
اگر تا حدودی این موانع تعدیل و برطرف شود، احیای برجام و آغاز روند لغو تحریم‌ها در همین دولت محتمل است… اما اگر کارشکنی‌ها تداوم داشته باشد، دولت و دستگاه سیاست خارجی نیز مجبور خواهند شد -به جای اینکه به اصل موضوع بپردازند- وقت و انرژی خود را معطوف به «مدیریت آسیب» و مهار حواشی کنند؛‌ و این زیان بزرگی برای مردم و دردسرهای فراوانی برای دولت بعدی در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.