دایی: بعضی‌ها از اینکه رونالدو جواب مرا داد ناراحت شدند/ احتیاجی ندارم خیابان به نامم کنند

علی دایی در گفتگویی ویژه در خصوص شایعات مطرح شده در دوران انتخابات، گفت: مطمئناً دنبال من آمدند. یکی، دو تا هم نبودند اما من به هیچ عنوان هیچ یک از این پیشنهادها را قبول نکردم.

به گزارش تازه نیوز، علی دایی در مورد مسائل مختلف ورزشی و سیاسی از جمله شکسته شدن رکوردش توسط کریستیانو رونالدو گفت‌وگوی مفصلی با ایسنا انجام داد که خلاصه‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید.

رونالدو یک پهلوان واقعی است

آقای گل فوتبال جهان درباره پیامی که به رونالدو به خاطر برابر شدن گل‌های ملی‌شان داد و پاسخی که دریافت کرد، گفت: من رسالت ایرانی بودنم را با پیامی که دادم نشان دادم. من این پیام را از مدت‌ها پیش آماده کرده بودم. ما رسالت داریم که ایران را از جنبه مثبتش نشان دهیم. همین اتفاق هم که افتاد بعضی‌ها ناراحتند که چرا رونالدو که به کسی جواب نمی‌دهد، به من جواب داده است. ایشان به من لطف داشتند. در زمین فوتبال، رونالدو یک قهرمان واقعی است. بیرون زمین هم با کارهای خیرخواهانه‌ای که کرده، پهلوان است. پهلوان فقط کسی نیست که در زورخانه ورزش می‌کند، ما باید با کارهایمان پهلوانی را نشان دهیم.

احتیاجی ندارم که خیابان به نامم باشد

وی درباره اینکه به شورای شهر تهران پیشنهاد شده خیابانی را به نام او نامگذاری کنند، گفت: من نشنیده‌ام. تنها چیزی که در این دوران انجام دادند، در شهر خودم اردبیل بود که یک خیابان در آن زمان به نام من کردند. من احتیاجی ندارم که خیابان به نامم باشد و به نام من تمبر بزنند. تا الان خدا بوده و بعد از این هم اصلاً و ابداً چیزی نمی‌خواهم. دست‌شان درد نکند که به فکر من بودند. اگر می‌خواستند کاری هم کنند، دست‌شان درد نکند.

آدم سیاسی نیستم

سرمربی اسبق تیم ملی درباره ماجرای اخراج شدن از تیم ملی پس از بازی با عربستان به خاطر راه ندادن محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران به رختکن تیم ملی توضیح داد: من نمی‌خواستم به گذشته فلش‌بک بزنم ولی چنین اتفاقی افتاد. وسط بازی به آن مهمی تمرکز ما به هم خورد و بازی یک هیچ برده را باختیم. من همان شب اخراج شدم و صبحش که هنوز رسماً اخراج نشده بودم، دوستانی داشتم که این مسئله را به من گفتند. من از بازیکنان تیم ملی در اردوی تیم خداحافظی کردم و به خانه رفتم. چطور می‌گویند چنین اتفاقی نیفتاده است؟ تازه بعد از آن آقای کفاشیان به من زنگ زد که شما اخراج نشدید ولی من گفتم شما خبر ندارید. گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند. خدا را شکر که چنین اتفاقی افتاد. من به این چیزها در زندگی‌ام اهمیت نمی‌دهم. تاکنون با احمدی‌نژاد صحبت نکرده‌ام و در آن زمان هم علی‌آبادی به من چیزی نگفت. من شخصیت سیاسی ندارم و شخصیت ورزشی دارم. اگر مردم هم قبول کنند، شخصیت اجتماعی دارم.

پیشنهاد نامزدهای انتخابات را قبول نکردم

او در واکنش به اینکه آیا در دوران انتخابات، نامزدها سراغ او رفتند گفت: مطمئناً دنبال من آمدند. یکی، دو تا هم نبودند اما من به هیچ عنوان هیچ یک از این پیشنهادها را قبول نکردم.

طنز را با مسخره کردن اشتباه گرفته‌ایم

دایی در واکنش به اینکه می‌گویند او در این انتخابات تأثیرگذار بود و عباس بوعذار از دل ویدیوهای منتشر شده، در شورای شهر اهواز با آرای باطله دوم شد گفت: من آن موقع در نفت تهران بودم‌‌؛ نفت تهرانی که نیم‌فصل اول مدیرعامل و صاحب داشت و نیم‌فصل دوم خودم و بچه‌ها تیم را جمع کردیم. 42 درصد به ما پول دادند و بقیه پول را وزارت نفت نداد. از این و آن خواهش می‌کردیم که به ما زمین تمرین بدهند. آن تیم را قهرمان جام‌ حذفی کردیم. با چه تیم‌هایی هم بازی کردیم، با سپاهان در اصفهان بازی کردیم و بردیم و تراکتور را در خرمشهر شکست دادیم. ما از حق تیم‌مان دفاع کردیم. بعد از مصاحبه‌ای که من راجع به صف مرغ انجام دادم، این مسائل شروع شد. اصلاً و ابداً ناراحت هم نشدم. در بازی با سپاهان بازیکن ما را به ناحق اخراج کردند و پنالتی گرفتند. هیچ‌کس راجع به این مسائل صحبت نمی‌کند.

وی با انتقاد از ویدیوهای ساخته شده از او در ارتباط با ماجرای نشست خبری بازی با سپاهان و بازی با نام عباس بوعذار گفت: این مسائل در دنیا رایج است اما در دنیا کسی را مسخره نمی‌کنند. در دنیا طنز می‌گویند. متأسفانه طنز را با مسخره کردن اشتباه گرفته‌ایم. خدا به شما خیلی چیزها داده است، به منِ نوعی هم خیلی چیزها داده اما همه چیز را نداده است. از بچگی همین بودم و تا الان که 52 سال دارم خیلی‌ها پیشنهاد دادند که بیا کار کنیم تا این مشکل درست شود اما این مشکل را خدا داده و به آن افتخار می‌کنم چون آنقدر چیز به من داده که در مقابل این یک عدد قابل مقایسه نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.