برادران نوید افکاری کجا هستند؟

برادران افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز،‌ اندرزگاه ۱۳ و همراه با چند زندانی دیگر در یک سوئیت عمومی در حال سپری کردن محکومیت خود هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، برادران نوید افکاری حالا سوژه جدید رسانه‌های فارسی‌زبان لندن نشین شده است. وضعیت برادران نوید افکاری در زندان ظاهرا بازهم خبر ساز شده است. خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت «برادران افکاری» ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره وضعیت این افراد در شبکه های خبری فارسی زبان مدعی شد:

برخلاف این ادعاها و در حالی که خود این رسانه‌ها هم قبلا اعلام کرده بودند و الان به مصلحت‌ نیست آن را تکرار کنند، برادران افکاری نه در بندهای خاص خارج از زندان‌های رسمی، بلکه در زندان عادل‌آباد شیراز،‌اندرزگاه ۱۳ و همراه با چند زندانی دیگر در یک سوئیت عمومی در حال سپری کردن محکومیت خود هستند.

پیشتر بی بی سی فارسی در همین رابطه نوشته بود:

حبیب و وحید افکاری یا جداگانه و یا در کنار هم در سلول‌های انفرادی بدون پنجره محبوس بوده‌اند و از هر گونه “تماس معنادار” با سایر زندانیان و دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و همچنین تماس یا ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

لازم به ذکر است که حبیب و وحید افکاری از پاییز سال ۹۷ تاکنون در زندان عادل‌آباد شیراز به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

نوید افکاری اعدام شد

چرا قصاص نوید افکاری بزرگنمایی شد؟

 

نوید افکاری عامل قتل مرحوم حسن ترکمان صبح روز شنبه ۲۲ شهریورماه قصاص شد؛ مهمترین شبهات و ادعاهای مطرح شده از سوی جریان معاند در رابطه با این پرونده عبارت بودند از: سیاسی ـ امنیتی بودن پرونده، زیر سوال بردن اصل عاملیت قتل، اعتراف زیر شکنجه، عدم وجود شاکی خصوصی، عدم ارتباط متهم با وکیل، محاکمه غیر علنی، شتاب‌زدگی در روند بررسی پرونده و دادگاه و…

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.