ووهان همچنان مرکز انتشار ویروس و انواع جهش‌یافته کروناست!

اسناد منتشر نشده‌ای درباره منشاء کووید-19 در ووهان وجود دارد که می‌تواند سلامت آینده کره زمین را تضمین کند.

به گزارش تازه‌نیوز، نشریه معتبر ایتالایی ایل جورناله درباره منشاء کووید-19 و پنهان کاری‌ها درباره کرونا مقاله تازه‌ای منتشر کرد و در آن نوشت: به فاصلۀ یک سال و نیم از شروع پاندمی که جهان را دگرگون ساخت هنوز در خصوص منشأ آن ابهاماتی وجود دارد. برخی معتقدند که منشأ آن طبیعی و برخی نیز برعکس بر دخالت احتمالی موسسۀ ویروس شناسی ووهان تأکید دارند. دقیقاً در راستای فعالیت این آزمایشگاه است که جزئیات تازه و اسناد منتشرنشده ای سربر می آورند که باعث می شود نظر دوم قوت یابد.

نشریه اینترسپت موفق به دستیابی به حدود ۹۰۰ صفحه از اسنادی شده که به طور مفصل فعالیت خطرناک EcoHealth Alliance ، سازمانی که مقرش در آمریکا است و از پول فدرال برای کمک مالی به تحقیقات مربوط به ویروس کرونا و خفاش در آزمایشگاه چین استفاده کرده است.

نقش این سازمان باید کاملاً روشن شود. یکی از پول هایی که به منظور درک خطر اضطرار ویروس کرونا و خفاش ها اختصاص یافته بود، تلاش جاه طلبانه رئیس این سازمان یعنی پیتر داسزاک را برای رصد هزاران نمونه خفاش به منظور یافتن ویروس های جدید کرونا و نیز حیوانات زنده ترسیم می کند. این سند حاوی جزئیات بحرانی مختلفی در مورد تحقیق در ووهان است.

تحقیق دیگر در رابطه با درک خطر ظهور ویروس های مشترک انسان و حیوان در کانون های بیماری های عفونی که در جنوب شرق آسیا ظهور یافتند، است. این تحقیق روی افزایش و انتشار منابع آن در آسیا در صورت همه گیری یک بیماری عفونی تمرکز یافته است.

این سازمان در مجموع مبلغ ۳.۱ میلیون دلار از جمله ۵۹۹ هزار دلاری که موسسه ویروس شناسی ووهان برای شناسایی ویروس کرونای خفاش ها که ممکن است انسان ها را آلوده سازد، اختصاص داده بود، هزینه کرده بود. حتی قبل از این پاندمی بسیاری از دانشمندان نگران خطرات بالقوۀ مرتبط با این آزمایش ها بوده اند.

نشریه اینترسپت به این خطرات اشاره می کند: کار در عرصه بالاترین خطر انتشار سارس یا سایر ویروس های کرونا را به همراه داشته است. به عقیدۀ ریچارد ابرایت، زیست شناس مولکولی از دانشگاه راتجرز این مدارک حاوی اطلاعاتی انتقادی در خصوص تحقیقاتی است که در ووهان انجام گرفته است از جمله ایجاد ویروس های جدید کرونا.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.