چرا پفک و نوشابه اشی‌مشی از بازار جمع شد؟ +عکس

سرنوشت تلخ کارخانه موفق اشی مشی، برای حامیان و کاسبان تحریم، یک روایت عبرت آموز است اگر گوشی برای شنیدن و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی داخلی باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، سمیه سایش، خبرنگار تجارت‌نیوز در رشته‌توئیتی نوشت: عصر امروز ذهنم درگیر پفک اشی‌مشی شد. احتمالا پفک و نوشابه‌های اشی‌مشی خاطرتون هست! این کارخونه سال ۹۵ به دلیل تحریم و نوسان قیمت دلار ورشکسته می‌شه. البته در سال ۹۵ حدود ۱۵۲ کارگر این کارخونه اخراج می‌شن. اما فعلا از صاحب اون کارخونه هیچ خبری نیس!

جالبه بدونید ⁧اشی‌مشی در سال ۱۳۷۱ بزرگترین کارخونه تولید مواد غذایی بوده که فعالیت خودش رو با تولید انواع اسنک شروع کرد. در سال ۱۹۹۸ گواهی بین‌المللی مدیریت کیفیت رو از شهر زوریخ کشور سوئیس گرفت. در ۹ مارس همین سال نشان بهترین مارک تجاری رو گرفت. ‏در ۱۱ ماه می هم جایزه کیفیت از فرانسه دریافت کرد.

غم‌انگیزترین جمله رو از اسماعیل حسینی، قائم مقام کارخانه بزرگ اشی‌مشی خوندم که به خبرگزاری دانا گفته بوده «تحریم باعث ممنوعیت واردات مواد اولیه این کارخانه از آلمان شده بود». ‏همین مساله در نهایت سبب میشه مراکز فروش ماءالشعیر با بدهی هفت میلیاردی به آلمان بسته بشن. بانک کشاورزی هم با این واحد تولیدی همکاری نکرده و برای پرداخت بدهی‌های این واحد تولیدی یه سند به ارزش ۱۰۰میلیارد گرفته. ‏ببینید با خودخواهی، بی‌خردی و شعار تحریم⁩ و مقاوم‌سازی چطور سرمایه‌های مردم رو نابود کردن!

بیشتر بخوانید:

۱ نظر
  1. همایون

    احمقانه‌ ترین به اصطلاح تحلیل ممکنه !!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.