۱۸ پس‌لرزه پیاپی در هرمزگان؛ رعب و وحشت مردم از لرزش‌های بی‌پایان

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ در حالی فین استان هرمزگان را لرزاند که تا ساعت ۲۰ شامگاه یکشنبه ۲۳ آبمان ماه ۱۸ پس لرزه دیگر هم داشته است.

به گزارش تازه نیوز، پس از وقوع دو زلزله نسبتاً شدید در استان هرمزگان تاکنون ۱۸ پس لرزه دیگر به وقوع پیوسته که بزرگی آنها بین ۲.۹ تا ۴.۵ در مقیاس امواج درونی بوده است.

این درحالیست که فین، قلعه قاضی، فارغان و قشم از این پس لرزه‌ها بی‌نصیب نبوده‌اند و متاسفانه تاکنون این پس لرزه ها باعث رعب و وحشت مردم شده است.

براساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکنون ۲۷ نفر مصدوم به دلیل جراحت های سطحی و مشکلات تنفسی ناشی ترس و اضطراب زلزله روانه بیمارستان شدند و متاسفانه در این زمین لرزه یک جوان ۲۷ ساله به دلیل سقوط تیر برق جان خود را از دست داد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این خصوص گفت: با توجه به شدت زمین لرزه و پس لرزه‌ها نمی‌توان به کسی توصیه کرد در منازل بماند و به همین جهت سالن‌های سرپوشیده برای اسکان مردم آماده شده است. این حق را به مردم می‌دهیم که شب را در منازل خود حضور نداشته باشند، به بخشداران هم گفته شده شرایط را برای حضور مردم در فضای باز آماده کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در روستای رضوان بخش فین شهرستان بندرعباس هستیم که کانون اصلی زمین لرزه است. براساس بررسی های میدانی خسارت‌ها بیشتر ریزش دیوارها بوده است و منازل مردم سالم بوده و تلفات جانی از این بخش گزارش نشده است. نیروی انتظامی در شهر بندرعباس جهت تامین امنیت مردم در خیابان ها، پارک‌ها و محوطه‌های عمومی هستند حضور دارد.

اکنون ترس و وحشت باعث شده که مردم شهرهای مختلف این استان در بیرون از منزل هستند به همین منظور استانداری هرمزگان سالن های سرپوشیده برای اسکان مردم آماده کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.