اطلاعیه آموزش و پرورش درباره امتحانات دی ماه/ فقط مدارسِ در وضعیت قرمز استثنا هستند!

اطلاعیه آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری امتحانات دی ماه دانش‌آموزان منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، اخیرا در خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-  ۱۴۰۰ منتشر شده که نادرست بوده و تکذیب می‌شود. بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، امتحانات دانش‌آموزان در دی ماه سال تحصیلی جاری مطابق بخشنامه‌های صادره و با ملاحظات ذیل برگزار می‌شود:

  • امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش‌آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.
  • امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش‌آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده‌اند، طبق برنامه، امتحان اعلامی از دوم دی ماه آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور  با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
  • در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی، کوتاه پاسخ، چهارگزینه‌ای و…) استفاده شده و نمره منفی ندارند. امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد نیز هماهنگ استانی، به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
  • شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره‌های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ماه ۱۴۰۰، در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است. لذا از معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را صرفا از پورتال اطلاع‌رسانی این  وزارتخانه پی‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.