آخرین خبرها از زلزله ترکیه و سوریه؛ آمار جانباختگان درحال افزایش/ هر ۴ دقیقه یک پس‌لرزه!

شمار جان‌باختگان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری و پس‌لرزه‌های آن که منطقه جنوب شرق ترکیه در امتداد مرز با سوریه را لرزاند، همچنان در حال افزایش است.

به گزارش تازه‌نیوز، مجموع جانباختگان این زمین‌لرزه مرگبار در ترکیه و سوریه از مرز ۴۳ هزار نفر گذشته است. بنابر آمارهای رسمی تاکنون در ترکیه ۳۸ هزار و ۴۴ فوتی و در سوریه نیز ۵۸۰۰ فوتی بر اثر این زمین‌لرزه گزارش شده است. اولین زمین لرزه که مرکز آن در منطقه “پازارجیک” در استان “قهرمان‌ماراش” ترکیه بود در مقیاس ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴:۱۷ بامداد (۰۱:۱۷ به وقت گرینویچ) روز دوشنبه ۶ فوریه رخ داد. کمتر از ۱۲ ساعت بعد، دومین زمین لرزه ۷.۶ ریشتری نیز همان منطقه را لرزاند. در پی این زمین لرزه ها بیش از ۳۰۰۰ پس لرزه تاکنون ثبت شده و مقامات از مردم خواستند به دلیل خطرات ناشی از ریزش بناهای تخریب شده، وارد ساختمان‌ها نشوند.

به نقل از ایسنا، مقامات ترکیه می‌گویند: حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در این کشور تحت تاثیر این زمین‌لرزه ویرانگر قرار گرفته اند. همچنین هزاران نفر نیز در سراسر استان‌های مرزی سوریه تحت تاثیر این حادثه مهیب قرار گرفتند. در حال حاضر با گذشت بیش از ۱۱ روز از حادثه و به‌رغم آنکه همچنان افرادی به شکل معجزه‌آسا از زیر آوار نجات داده می‌شوند اما امیدها برای یافتن افراد زنده کم‌رنگ شده و کارشناسان نگران هستند که تلفات به شدت افزایش یابد.

هر ۴ دقیقه یک پس‌لرزه در ترکیه

۱۴:۱۴ – رئیس سازمان پیشگیری و کاهش خطرپذیری زلزله مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد: از زمان وقوع زمین لرزه‌های روز دوشنبه ۶ فوریه در این کشور، هر چهار دقیقه یک پس‌لرزه در مناطق زلزله‌زده رخ داده است.

به گزارش شبکه الجزیره، اورهان تاتار، رئیس سازمان پیشگیری و کاهش خطرپذیری زلزله مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت: تا الان حدود ۴۷۰۰ پس لرزه در این منطقه رخ داده است.

تاتار افزود: بیشتر این پس‌لرزه‌ها محسوس بوده‌اند و همچنین حدود ۴۰ پس‌لرزه بالای ۴ ریشتر ثبت شده است.

وی همچنین از احتمال وقوع لرزه‌هایی به بزرگی ۵ ریشتر در روزهای آینده خبر داد.

نجات معجزه‌آسای ۲ نفر دیگر ۲۶۰ ساعت پس از زلزله در ترکیه

۱۱:۲۱ – تیم‌های امدادی ترکیه در قهرمان‌ماراش موفق شدند با گذشت بیش از ۲۶۰ ساعت از وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری روز ۶ فوریه در این شهر، دو نفر دیگر را از زیر آوار نجات دهند

به گزارش آناتولی، تیم‌های جستجو و نجات ترکیه در ادامه تلاش بی‌وقفه خود در مناطق زلزله‌زده موفق به نجات دو نفر دیگر از بازماندگان از زیر آوار شدند که عملیات نجات آنها ساعت‌ها به طول انجامیده و هر دو به بیمارستان منتقل شدند.

فراخوان سازمان ملل برای کمک یک میلیارد دلاری به زلزله‌زدگان ترکیه

۱۰:۴۶ – پس از ارائه درخواست ۴۰۰ میلیون دلاری برای زلزله‌زدگان در سوریه، سازمان ملل اکنون خواستار جمع‌آوری یک میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان در ترکیه شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای خواستار ارائه یک میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان در ترکیه شد.

به گزارش آناتولی، وی با بیان اینکه این بودجه در یک دوره سه ماهه و با هدف تسریع مشارکت گروه‌های امدادی در کارهای انجام شده توسط دولت تخصیص می‌یابد، گفت: به ۵.۲ میلیون نفر برای تامین غذا، امنیت، آموزش، آب و پناهگاه کمک صورت می‌گیرد.

گوترش گفت: زمانی برای فوت وقت وجود ندارد و نیازها بسیار زیاد است. از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که از این ابتکار عمل در برابر بزرگترین فاجعه طبیعی دوران حمایت کامل کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.