حمله به کرملین و وقوع یک فاجعه؟/ احتمال قتل پوتین و زلنسکی!

اگر پوتین – به انگیزه اعتراضات عمومی در کشورش – بسیج نظامی گسترده ای را آغاز کند و استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی را در نظر بگیرد، این رویداد ممکن است به تشدید درگیری روسیه و اوکراین منجر شود.

به گزارش تازه‌نیوز، وضعیت و آینده جنگ اوکراین و روسیه مبهم است. در حالیکه بسیاری منتظر پیش روی روسیه در جبهه شرقی هستند، گروهی نیز معتقدند که با رسیدن محموله های جدید تسلیحاتی غرب، کی‌اف می تواند مجددا دست برتر را داشته و روسیه را شکست دهد.

اسناد مختلف منتشر شده توسط رسانه ها نشان می دهد که ایالات متحده نیز درباره پایان جنگ مردد است و نمی داند چه تصمیمی در این باره بگیرد. این ابهام در گزارش اخیر نیویورک تایمز به خوبی خود را نشان می دهد.

۴ احتمال عجیب برای جنگ روسیه و اوکراین

پایگاه خبری نیویورک تایمز دیروز در گزارشی مهم اعلام کرد که یک سال پس از آغاز جنگ در اوکراین به یک سند اطلاعاتی طبقه بندی شده در میان اسناد پنتاگون دست یافته است که جزئیات برنامه های اضطراری آمریکا برای روسیه و اوکراین را شرح می دهد.

این سند شامل تجزیه و تحلیلی است که توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده انجام گرفته است. طبق این تحلیل، آژانس اطلاعاتی ایالات متحده 4 سناریو فرضی را شناسایی کرده و به دنبال این است که بداند چگونه ممکن است این سناریوها بر روند درگیری ها در اوکراین تأثیر بگذارند؟

سناریوهای فرضی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا شامل این موارد می شود:

  • مرگ (قتل) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
  •  مرگ (قتل) ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
  •  تغییر رهبری نیروهای مسلح روسیه
  •  حملات گسترده اوکراین به کرملین

طلق تحلیل موجود در سند به دست آمده، آمریکا انتظار دارد که جنگ طولانی شود. همچنین، تحلیل ها نشان می‌ دهند که هر یک از این سناریوها – که پیش‌بینی نتیجه آن دشوار است – در صورت وقوع، ممکن است به نتیجه متفاوتی منجر و به احتمال زیاد، منجر به تشدید درگیری ها شود.

حمله به کرملین و وقوع یک فاجعه؟

نیویورک تایمز در تحلیل خود به خصوص روی احتمال حمله کی‌اف به کرملین تمرکز می کند. تحلیلگر نیویورک تایمز توضیح می دهد که اگر پوتین – به انگیزه اعتراضات عمومی در کشورش – بسیج نظامی گسترده ای را آغاز کند و استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی را در نظر بگیرد، این رویداد ممکن است به تشدید درگیری روسیه و اوکراین منجر شود. در واقع، هدف قرار دادن کرملین توسط اوکراین ممکن است ترس مردم روسیه را زیاد کند و پوتین را وادار کند تا پای میز مذاکره بنشیند و به توافقی برسد که به جنگ پایان دهد. البته ممکن است این حمله برعکس عمل کرده و اتفاقا باعث تحریک مردم روسیه و افزایش حضورشان در جبهه های جنگ شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نگران احتمال هدف قرار دادن مسکو توسط اوکراینی ها است، زیرا این امر ممکن است منجر به تشدید تنش ها با روسیه یا به کارگیری موشک های اتمی توسط مسکو شود؛ شاید به همین دلیل باشد که ایالات متحده در اهداء موشک های دوربرد به کی‌اف تردید دارد چرا که می ترسد این حملات به یک انفجار بزرگ یا حمله موشکی یا اتمی گسترده بدل شود.

تحلیلگر نیویورک تایمز توضیح می دهد که سند فاش شده در 24 فوریه تهیه شده و کلمه “یک سال بعد” که روی آن نوشته شده است، نشان می دهد این تحلیل یک سال پس از شروع جنگ نوشته شده است. نیویورک تایمز معتقد است که این تحلیل برای کمک به افسران ارتش ایالات متحده، تصمیم گیرندگان و قانونگذاران حوزه جنگ اوکراین و روسیه آماده شده است تا ضمن ارزیابی گزینه های موجود، در مورد نتایج احتمالی رویدادهای مهم فکر کرده و تصمیم بگیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.