طعنه جمهوری اسلامی به حدادعادل

جمهوری اسلامی در یادداشتی از اظهارات اخیر غلام‌علی حدادعادل انتقاد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امسال، انتخابات مجلس را پیش رو داریم. باید از هم‌اکنون کار تشکیلاتی آغاز کرده و برای خدمت به نظام و تقویت دولت فعالیت کنیم نه گرفتن پست و مقام.»

این لبِ کلام یکی از آقایان سیاسی است در دیدار با هم‌اندیشانش. عیب هم نیست. قاعده کار سیاسی کردن همین را می‌طلبد. بخش پایانی جمله‌اش هم البته تعارفی بیش نیست چون همه دیده‌ایم که اهل سیاست، به گرفتن پست و مقام، شیفتگی خاص دارند. آنکه “شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت” بهشتی بود و نگاهی که می‌کوشید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند نه جریانات فعلی که سعی می‌کنند، با حذف همدیگر “برای خدمت” لباس ریاست بپوشند!

البته رقابت  “مذموم” نیست بلکه اگر به الزامات کار سیاسی پایبند باشد می‌تواند “ممدوح” هم باشد. جریانات و احزاب سیاسی در شرایط برابر وارد رقابت شوند و با رعایت قواعد اخلاقی، به پیروزی برسند. خدا قوت هم باید گفت به این افراد و جریانات.

فقط یک نکته را باید به تأکید هزار باره گفت که جریانات و احزاب، باید مسئولیت کار خود را هم بپذیرند. نمی‌شود که مثلاً چند ماه کار تشکیلاتی کنند و از موتور‌های پیشران هم استفاده کنند و دیگران را پس بزنند و پشت در بگذارند و به قدرت برسند. آن وقت اقتضائات کار را با چشم بسته ببینند. باید مسئولیت مجلسی که می‌سازند را بپذیرند. باید عملکرد دولتی که می‌خواهند تقویت کنند را کارنامه خود بدانند. مثل همه دنیا که احزاب، رقابت می‌کنند، دولت و مجلس می‌سازند، مسئولیت آن را هم می‌پذیرند.

کار تشکیلاتی فقط لیست بستن و راه بستن بر لیست‌های دیگر نیست. مسئولیت پذیرفتن هم اصل کار است.

آیا حضرات مسئولیت عملکردِ خود را می‌پذیرند یا باز هم به طلبکاری، سخن می‌گویند و شرایط پیامد مدیریت خود را به گردش لیل و نهار و افلاک و کواکب نسبت می‌دهند؟ همان نسخه‌ای که تا کنون بارها خوانده‌اند؟!

متأسفانه در میان ما موفقیت کلی پدر و مادر و خواهر و برادر دارد اما ناکامی‌ها هیچ خویشاوندی پیدا نمی‌کند و کلا به نام دشمن سند می‌خورد. انگار خانه زاد دشمن است و هیچ نسبتی با نحوه کار ما ندارد. بگذریم، حالا که آقایان – برای چندمین بار – کار تشکیلاتی را آغاز کرده‌اند – این بار – برای مجلس دوازدهم، همین اول هم مسئولیت کار خود را بپذیرند و خود را برای پاسخ گویی آماده کنند.دورانِ کی بود، کی بود من نبودم، گذشته است.مردم حساب گذشته‌ها را هم می‌سنجند، همین!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.