هشدار: مردم آماده شورش اجتماعی هستند!

70درصد مردم، از وضعیت اقتصادی کشور ناراضی هستند و بهبود شرایط را اولویت زندگی خود و تصمیم سیاستمداران و حاکمیت می‌دانند.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، مرکز پژوهش های مجلس نتایج یک نظرسنجی ملی خود درباره مشکلات مردم را اعلام کرد.

در بخش نتیجه گیری این نظرسنجی تاکید شده است که به لحاظ امنیتی نکته خطرناک، آمادگی ذهنی مردم برای ایجاد شورش اجتماعی است. این امر در کنار شرایط نامناسب اقتصادی و تلاش گسترده خارجی برای تحریک توده های مردم زنگ خطری است که نشان می دهد احتمال ناآرامی گسترده، زیاد است.

از سوی دیگر، مهمترین مشکلات و معضلات از منظر مصاحبه شوندگان به این ترتیب اعلام شده است:70.8 درصد مشکلات اقتصادی نظیر گرانی و بیکاری، 8.2 درصد مفاسد اقتصادی و اداری در دستگاههای دولتی، 2 درصد تحریم و فشارهای خارجی، 2 درصد تبعیض و بی عدالتی، 0.3 درصد کافی نبودن آزادی ها و عدم رعایت حقوق شهروندی، 14.9درصد سایر و 1.8 درصد بدون جواب بوده است.

به نظر می‌رسد بسته‌های حمایتی و اعمال برخی حمایت‌های ویژه و کنترل بازارهای مختل، در راستای این هشدار صورت می‌گیرد.

مردم درباره مسئولان چه می‌گویند؟

همچنین نتایج نظرسنجی ماه گذشته یک نهاد نظارتی، درباره میزان رضایت‌مندی جامعه از مسئولان حاکی است که تنها 18.1 درصد از عملکرد مسئولان ابراز رضایت کرده‌اند. این رقم در سال 93 در حدود 28.7 درصد بوده است.

شرکت‌کنندگان در پاسخ به سئوالی درباره بی کفایتی مسئولان گفته‌اند که 57.6 درصد مسئولان بی‌کفایت هستند. این در حالی است که در نظرسنجی سال 93 گفته شده بود که 26درصد مسئولان بی کفایت هستند.

در پاسخ به این سئوال که چقدر فکر می کنید که مسئولان دلسوز هستند؟ گفته‌‌ شده که 19.6 درصد مسئولان دلسوز هستند اما در نظرسنجی سال 93 گفته شده بود که 31.3 درصد مسئولان دلسوز هستند.
شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اخیر گفته‌اند که 27.1 درصد مسئولان صداقت دارند. این در حالی است که در سال 93 گفته شده بود که 39.6 درصد از مسئولان صادق هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.