قیمت آیفون ۱۵ چقدر است؟ محصول جدید اپل به ایران می رسد؟

هنوز آیفون ۱۵ به ایران نرسیده و قیمت‌گذاری نشده است. در هیچ کدام از سایت‌های خرید و فروش موبایل قیمتی برای این محصول اعلام نکرده است. اما می‌توان قیمت دلاری ایفون را بررسی کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، شرکت اپل، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. در واقع، قیمت آیفون ۱۵ با محاسبه نرخ روز دلار (۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان)، معادل حدود ۳۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان است. قیمت آیفون ۱۵ پلاس نیز به حدود ۴۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌رسد.

این شرکت همچنین قیمت آیفون ۱۵ پرو در کانفیگ پایه را که دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است، ۹۹۹ دلار اعلام کرده است. گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس در کانفیگ پایه که ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد، نیز با قیمت ۱٬۱۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. این قیمت‌ها معادل حدود ۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۵۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

اما نکته مهمی که درباره قیمت آیفون وجود دارد این است که قیمت این محصول در ایران قطعا معادل قیمت دلاری آن نیست و حداقل در ایران با قیمت دو تا دو و نیم برابر به فروش می‌رسد. البته نکته مهمی که درباره آیفون ۱۵ وجود دارد این است که این مدل هم مانند آیفون ۱۴ در بازار ایران رجیستر نمی‌شود. پس ممکن است قیمت آن مانند آیفون ۱۴ از آیفون ۱۳ ارزانتر باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، در همین ارتباط دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: یکی از تقاضاهای ما در سال گذشته این بود که اگر قرار است رویه مسافری آزاد باشد رویه تجاری هم فعال شود چرا که رویه تجاری کاملا شفاف است و بازرگان، نوع و کیفیت کالا، مبدا واردات و خدمات پس از فروشش مشخص است. از تاریخ اول اسفند ماه به بعد اساسا هر گوشی آیفونی که در سطح بازار واگذار شود، کالای قاچاق است. آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نخواهد شد و وادرات‌اش قانونی نیست. (جزئیات بیشتر را بخوانید)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.