بارسلونا باید طارمی را مهار کند/ عملکرد مهاجمان پورتو فاجعه است

در هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان اروپا تیم پورتو پرتغال چهارشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه خانگی خود به مصاف بارسلونا می‌رود. مهدی طارمی امیدوار است امشب دروازه بارسلونا را باز کند.

به گزارش تازه‌نیوز، پورتو در این فصل لیگ قهرمانان شروع خوبی داشت و موفق شد در هفته اول در یک بازی خارج از خانه با نتیجه ۳-۱ از سد «شاختاردونتسک» اوکراین عبور کند. مهدی طارمی ستاره ایرانی این تیم در این مسابقه موفق شد یکی از سه گل تیمش را به ثمر برساند.

تیم فوتبال بارسلونا در فصل گذشته در گروهی که تیم‌های «بایرن‌مونیخ»، «بنفیکا» و «دیناموکیف» حضور داشتند با هفت امتیاز سوم شد و نتوانست به مرحله بعد صعود کند. بازیکنان ژاوی پس از این ناکامی بزرگ قصد دارند امسال تاریخ را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند. آنها در بازی نخست خود مقابل «آنتورپ» بلژیک در یک بازی خانگی با نتیجه پرگل ۵-۰ پیروز شدند و امشب می‌خواهند دومین پیروزی خود را مقابل پورتو کسب کنند. بدون شک ژاوی نمی‌خواهد تجربه تلخ سال گذشته برایش تکرار شود. هرچند برای اینکه بتوان بارسلونا را در میان مدعیان اصلی قهرمانی قرار داد کمی زود به نظر می‌رسد اما آنها عزمشان را برای اینکه خود را به عنوان یک مدعی معرفی کنند جزم کرده اند.

طارمی نقطه قوت پورتو در مسابقات اروپایی

به نقل از مهر، مهدی طارمی ستاره ایرانی تیم پورتو که در فصل نقل و انتقالات تا آستانه خروج از پورتو و رفتن به سری‌آ قرار داشت امشب می‌تواند کلید پیروزی تیمش برابر بارسلونا باشد. طارمی که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تجربه بسیار خوبی کسب کرده است و به عنوان یک مهاجم زهردار شناخته می‌شود تا کنون موفق شده است ۵ گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند. نخستین گل طارمی در لیگ قهرمانان مقابل تیم چلسی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به ثمر رسید و نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد. او در این رقابت‌ها سابقه گلزنی به تیم‌های لیورپول، یوونتوس و شاختاردونتسک را در کارنامه دارد و امشب مصمم است بتواند برابر بارسلونا هم خوش بدرخشد.

بارسلونا باید طارمی را مهار کند

«جوردی کارنه» خبرنگار و تحلیل ورزشی در مطلبی به بازی امشب پرداخته و گفته است: اگر بارسلونا می‌خواهد شروع خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشته و خود را به مرحله حذفی برساند باید در بازی امشب طارمی را زیر نظر داشته باشد. اگر آنها بتوانند مهدی را در ورزشگاه دراگائو متوقف کنند، سه امتیاز را خیلی راحت تر به دست خواهند آورد.

سهم طارمی در گلزنی این فصل فاجعه‌بار بوده است

«ایگناسیو کاماچو» خبرنگار «آ اس» (as) به مسابقه پورتو و بارسلونا پرداخته و از عملکرد مهاجمان پورتو در فصل جاری لیگ پرتغال انتقاد کرده است. او در بخشی از یادداشت خود نوشته است: طارمی، از لحاظ حرفه‌ای یکی از مردان مورد اعتماد «کونسیسائو» است معمولاً در ترکیب اصلی تیم قرار دارد. اما سهم او در گل‌های این فصل تیم فاجعه بار بوده است. او در ۵۸۹ دقیقه و در هفت بازی لیگ پرتغال فقط یک گل به ثمر رسانده است. «تونی» هم در ۲۴۴ دقیقه دو گل زده است. آمار و ارقامی که خبر بسیار خوبی برای بارسلونا، رقیب پورتو در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

پورتو در آخرین بازی خود در هفته هفتم لیگ پرتغال در حالی که در نیمه اول ۱۰ نفره شده بود مقابل رقیب سنتی خود بنفیکا شکست خورد. اما در آن سوی میدان، بارسلونا در بازی آخر خود با گل به خودی «سرخیو راموس» موفق شد سویا را شکست دهد. آنها به لطف رقیب دیرینه خود یعنی راموس هم سه امتیاز مهم را به دست آوردند و هم با روحیه بسیار خوبی پا به مسابقه امشب خواهند گذاشت.

در جدول گروه H بارسلونا و پورتو با ۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و شاختار دونتسک و آنتورپ بدون امتیاز هستند. این دو تیم هم دیگر مسابقه امشب لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد و احتمالاً باید برای صعود به لیگ اروپا تلاش کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.